رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از به بهره‌برداری رسیدن بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان کرمانشاه خبر داد.

بهره‌برداری از ۹۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که در مدت هفت ساله فعالیت در کرمانشاه صورت گرفته، گفت : در این مدت ۳۵۳۴ فقره جواز تاسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹۴ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال حدود ۹۴ هزار و ۷۰۰ نفر در استان صادر شده است.

او گفت : تعداد جواز‌های تاسیس صادر شده ۳۷ درصد، میزان سرمایه‌گذاری مجوز‌ها ۱۲۵ درصد و اشتغالزایی آن‌ها پنج درصد نسبت به هفت ساله ماقبل آن رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه تعداد واحد‌های صنعتی که در این هفت سال به بهره‌برداری رسیده را نیز ۶۶۱ واحد با سرمایه‌گذاری حدود ۹۱ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی یازده هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده دو درصد، سرمایه‌گذاری واحد‌ها ۶۲ درصد و اشتغالزایی آن‌ها یازده درصد افزایش داشته است.

 دارابی ادامه داد: در این هفت سال ۲۸۳ واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵۱۰ نفر نیز احیا شده که در این بخش نیز نسبت به دوره هفت ساله دولت گذشته در هر سه بخش رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد بوده ایم.

او از صدور ۶۶ پروانه بهره‌برداری معدنی با ذخیره قطعی ۲۹۱ میلیون تن و ظرفیت برداشته سالانه پنج میلیون تن در این هفت ساله خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری این معادن ۵۴۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها ۸۱۳ نفر بوده است.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از رشد پنج درصدی تعداد پروانه‌های معدنی به بهره‌برداری رسیده، رشد ۱۹ درصد ذخایر قطعی، رشد ۱۶ درصدی اشتغال و رشد ۶۹ درصدی سرمایه‌گذاری این معادن یاد کرد.

دارابی افزود: در این مدت ۴۹ معدن راکد استان نیز با سرمایه‌گذاری ۶۶۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۲ نفر احیا شده است.

او از صدور ۱۲۱ پروانه اکتشاف و ۱۱۷ مجوز برداشت از معادن استان در هفت ساله دولت تدبیر و امید خبر داد.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه در این هفت سال ۴.۶ میلیارد تن کالا از مرز‌های استان کرمانشاه با ارزش حدود ۱۷ میلیارد دلار صادر شده، گفت: در این بخش نیز از نظر وزنی ۸۲ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد رشد نسبت به دوره هفت ساله دولت قبل داشتیم.

دارابی تعداد مجوز‌های صنفی صادره را نیز بیش از ۴۷ هزار مورد با رشد ۱۲ درصدی اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت ۶۹۳۷ مجوز مشاغل خانگی نیز با رشد ۲۹۵ درصدی و همچنین مجوز ۳۵۰ فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای با رشد ۱۶۵۰ درصدی صادر شده است.

او اعزام و پذیرش حدود ۳۰۰ هیات تجاری و اقتصادی به کشور‌های مختلف و برپایی بیش از ۴۰۰ نمایشگاه تخصصی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.