مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: نرخ آسیب شغلی منجر به فوت در این استان به ازای ۱۰۰ هزار نفر کارگر ۲ نفر بوده در حالیکه نرخ متوسط کشوری در این بخش پنج نفر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه حادثه ناشی از کار در سطح معادن این استان گزارش نشده است.

او ادامه داد: معادنی که کمتر از ۲۵ نفر نیرو دارند، عملیات در آنها تحت نظر سرپرست معدن یا مسئول فنی آن انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و اقدام مشترک برای توسعه فرهنگ ایمنی کار در معادن و صنایع معدنی با انجام همکاری‌های فرابخشی برای حفظ سلامت شغلی سرمایه‌های ارزشمند انسانی و کاهش هزینه‌های حوادث ناشی از کار محقق خواهد شد.

او گفت: معدن یکی از رسته‌های پر کشش و پر اشتغال در سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود و ما این آمادگی را داریم تا برای حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در این بخش، همکاری لازم را با دست اندرکاران و فعالان این حوزه انجام دهیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیش‌از ۸۵۰ نفر عضو این سازمان هستند و صیانت از منابع معدنی از کارکردهای اصلی این سازمان است.

کاظم شعبانی گورجی با تقدیر از اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در توجه به امر آموزش تخصصی ایمنی و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوطه، اظهار امیدواری کرد تا از طریق گسترش همکاری‌های مشترک، صیانت از نیروی کار و افزایش بهره‌وری مناسب بیش از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار