با بسته اخبار انتظامی امروز ۳شهریور همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته اخبار انتظامی امروز می خوانیم.

دستگیری بزرگترین باند سرقت اطلاعات اینترنتی

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت اطلاعات اینترتنی، توسط پلیس فتای کرمان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق دریافت پیامکی با این عنوان "آگهی شما در سایت دیوار، شیپور و ... ثبت شد لطفا جهت دریافت خبرنامه سایت و یا تمدید اکانت خود در سایت مبلغ ۱۰هزار ریال از طریق لینک ارسالی واریز کنید، به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

او تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان ۷نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که سرباند آن‌ها در این زمینه سابقه دار بود، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک کشف شده و بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهمان با استفاده از ۸۳ سیم کارت و حساب‌های متعددی که برای جلوگیری از شناسایی، اجاره کرده بودند، اطلاعات بانکی یک هزار و ۲۶۵فقره شماره کارت بانکی را از سراسر کشوربه دست آورده و اقدام به برداشت بیش از ۱۰میلیارد ریال به صورت غیرمجاز کرده اند.

کشف زمین خواری ۱۸ میلیاردی در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از کشف یک فقره زمین خواری و بازگشت ۱۸ میلیارد ریال به اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"محسن صیفوری" گفت:ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان شهربابک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های کارگاهان پلیس آگاهی مشخص شد بخشی از اراضی ملی به مساحت ۳ هزار متر به ارزش ۱۸ میلیارد ریال به صورت غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب تصرف شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی این اراضی تصرف شده را که در آن‌ها ساخت و ساز‌هایی نیز صورت گرفته بود از دست زمین خوارن خارج و در این رابطه یک نفر را دستگیر و به مقامات قضائی معرفی کردند.

ترخیص وسایل نقلیه در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: شهروندان بایستی به منظور ترخیص وسایل توقیفی به نزدیکترین دفتر پلیس +۱۰ محل سکونت خود مراجعه کنند.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: در راستای تسهیل در فرآیند ترخیص وسایل نقلیه، تکریم ارباب رجوع و تحقق دولت الکترونیک مالکان وسایل نقلیه توقیفی به جهت ترخیص وسیله نقلیه خود باید به نزدیکترین دفتر پلیس +۱۰ محل سکونت خود مراجعه کنند.

او با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت رفع توقیف گفت: همراه داشتن اصل قبض رسید پارکینگ با مهر یگان توقیف کننده و مامور، پرداخت خلافی وسیله نقلیه، مدارک احراز مالکیت خودرو، اصل کارت ملی یا گواهینامه، ارائه بیمه نامه معتبر شخص ثالث و رسید توقیف شده خودرو الزامی است.

سرهنگ نجفی تاکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه توقیف شده به علت ارتکاب ۲ تخلف حادثه ساز می‌توانند پس از گذشت ۷۲ ساعت از تاریخ توقیف جهت ترخیص مراجعه کنند.

افزایش ۵۲ درصدی کشف مواد افیونی قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۱۶ تن و ۸۳۸ کیلوگرم انواع مواد افیونی در عملیات‌های شبانه روزی یگان‌های تکاوری خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران قرارگاه عملیاتی ابوذر از ابتدای سال جاری با تلاش‌های شبانه روزی موفق به کشف حجم زیادی از مواد افیونی شدند.

او افزود: در این رابطه آمار کشفیات این قرارگاه به لطف خداوند متعال و با تلاش شبانه روزی کارکنان نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ روانبخش با اشاره به دستگیری ۱۲۶ متهم و قاچاقچی مواد مخدر در سطح استان، گفت: پلیس در عرصه مبارزه با سوداگران مرگ شب و روز نمی‌شناسد و با طرح‌ها و تدابیر شبانه روزی ماموران یگان‌های تکاوری، کشفیات خوبی رقم خورده است.

دستگیری سارق حرفه‌ای و محتویات داخل خودرو در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو و کشف هفت فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت:ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند سارق سابقه دار و حرفه‌ای را که در مدت ۲۴ ساعت هفت فقره سرقت محتویات داخل خودرو را انجام داده بود را کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر کنند.

او افزود:این فرد که با شگرد خاص خود و تخریب شیشه خودرو اقدام به سرقت از داخل خودرو‌ها می‌کرد تا کنون به هفت فقره سرقت در شهرستان زرند اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند در پایان از شهروندان خواست در راستای پیشگیری از سرقت خودرو‌ها و محتویات داخل خودرو، وسایل نقلیه را به سیستم‌های امنیتی و هشدار دهنده مجهز کنند و موارد مشکوک را سریعا به پلیس اطلاع دهند.

کاهش تصادفات فوتی در شهرستان زرند

 سرهنگ محمود خدادادنژاد فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کاهش تصادفات فوتی در مرداد ماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در خصوص توسعه تجهیزات پایش تصویری صورت گرفته است.

اوافزود:از ابتدای مردادماه تاکنون در شهرستان زرند تصادفات رانندگی  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند این کاهش را نتیجه تلاش ماموران پلیس راهنمایی ورانندگی دانست و گفت:پلیس راهنمایی و رانندگی در مرداد ماه با اجرای طرح‌های مختلف ۲هزارو۳۱۲ راننده متخلف را اعمال قانون و تعداد ۲۹۱ خودرو را به دلیل انجام حرکات حادثه‌ساز به پارکینگ انتقال داده اند.

سرهنگ محمود خداداد نژاد به بهره گیری از تجهیزات و تکنولوژی روز در کنترل ترافیکی تاکید و بیان کرد: تجهیز کردن محور‌های ورودی شهر زرند به دوربین‌های مجهز در دستور کار مسئولان بوده و امسال اقدام خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.