مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای فروش انرژی و صادرات برق به افغانستان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا ریاحی مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان رضوی در نشست خبری شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: شرکت برق خراسان رضوی سهم هشت درصدی از تامین برق کل کشور را دارد و در سال ۵۷ ساخت نیروگاه جزو رویا‌های ما بود، اما امروز شرکت مپنا در عرصه توربین سازی فعالیت می‌کند.

او افزود: اسم شرکت مپنا به عنوان یکی از شرکت‌های سازنده توربین در دنیا عنوان شده است که دارای سفارشات خارجی نیز است و همچنین بخش بسیاری از تولید تجهیزات و اجرای این زمینه در داخل تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: از لحاظ رتبه اندازه شبکه، ما در پانزدهمین کشور از نظر سطح تولید قرار داریم همچنین در این بین شبکه خراسان رضوی از حیث امنیت فنی و حوادث رتبه اول را داراست.

بیشتر بخوانید:


ریاحی بیان کرد:  در هفته دولت سه پروژه به ارزش ۱۴.۶ میلیارد تومان آماده افتتاح است که پست‌های خواجه ربیع، ابوطالب و ترشیز هرکدام به ارزش ۳.۲، ۷.۴ و ۴ میلیارد تومان می‌باشد.


او تصریح کرد: با افزایش مصرف برق نیاز به احداث پست‌های فوق توزیع نیز افزایش پیدا می‌کند که این پست‌ها نیاز به زمین‌های بزرگ دارند و شرکت برق منطقه‌ای را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد: با ایجاد خط ۵۰۰ کیلوولت از تایباد به هرات درآمد ارزی آن صرف توسعه شبکه انرژی استانی و کشوری می‌شود که پیش از این سالیانه هفتاد مگاوات صادرات داشته‌ایم.
 
ریاحی اظهار کرد: تونل بادی که از سمت هرات به کشور می‌وزد دارای یکی از بهترین ظرفیت‌های جهانی از لحاظ شدت و مدت وزش بادها را داراست.
 
انتهای پیام//ی.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.