نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مراودات انرژی باید با کشور‌های همسایه حفظ شده و توسعه یابد زیرا این مراودات به شکستن حصار تحریم‌ها کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ مراودات اقتصادی و صادرات انرژی به کشور‌های همسایه گفت:  مراودات انرژی با کشور‌های همسایه به شکست تحریم‌ها کمک می‌کند.

او در نشستی با مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت برق منطقه‌ای خراسان در خصوص تغییرات ساختاری در وزارت نیرو افزود: باید توجه داشت تقسیم «بخشی» در هر ساختاری برای تمرکززدایی، امری اشتباه است و باید به سمت تقسیمات «منطقه‌ای» رفت. در حقیقت لازم است در حوزه موضوعی به سمت ادغام و در حوزه اجرایی به سمت منطقه‌ای کردن ساختار پیش رفت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نباید مدیریت شرکتی را مانند سازمان‌ها پیش برد چراکه چنین روشی اشتباه است.

قاضی زاده بیان کرد: باید توجه داشت تفکر و رویکرد، مقدمه تغییر است. مهم‌ترین مساله ما در کشور نیز نداشتن همین رویکردهاست، بدون رویکرد نمی‌توان تغییری ایجاد کرد.

او با تاکید بر اینکه لازم است به سمت ایجاد نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس حرکت کرد، تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک، وزارت نیرو می‌تواند عمده سرمایه‌گذاری خود را در راه‌اندازی نیروگاه‌های نوین و استفاده از انرژی‌های نو متمرکز کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه نیروگاهی باید بر مبنای گاز باشد، چون نیروگاه‌های کوچک از بهره‌وری بالاتری نسبت به مدل‌های بزرگ‌مقیاس برخوردار است.


بیشتر بخوانید:


قاضی زاده  با تاکید بر لزوم حفظ مراودات اقتصادی و صادرات انرژی به کشور‌های همسایه اظهار کرد: مراودات انرژی باید با کشور‌های همسایه حفظ شده و توسعه یابد. این مراوده به شکستن حصار تحریم‌ها کمک می‌کند.
 
انتها ی پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.