مشکلات و موانع مختلف سبب کاهش نرخ ورزش و حضور کمرنگ ورزش همگانی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون ورزش‌های همگانی را می‌توان یکی از حیاتی‌ترین فدراسیون‌های ورزشی نام برد چرا که ارتباط مستقیمی با ورزش مردم کشورمان دارد و تمرکز آن روی پیشرفت ورزش کشور است و نه تمرکز به یک تیم و چند مربی و شاید در برخی مواقع ثبت چند قرارداد نجومی.

جالب است که بدانید بودجه این فدراسیون طبق آخرین آماری که در مجمع عمومی بررسی وضعیت سالیانه این فدراسیون ارائه شده بود، نزدیک به ۳ میلیارد تومان بوده است. مبلغی که با توجه به جمعیت ۸۰ و چند میلیون نفری کشور ناچیز است.

فدراسیون ورزش‌های همگانی در تلاش است تا طرح ایران فعال، شهر  فعال و در نهایت مردم فعال را اجرا کند ، اما سوابق نشان می‌دهد که با بودجه نزدیک به 3 میلیارد تومان شاید این کار تا حدی ناممکن به نظر باشد.

اتحادیه اروپا برای پیشرفت ورزش همگانی و افزایش روحیه جوانان چندین برابر رقم بودجه فدراسیون ورزش‌های همگانی هزینه کرده است.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ضرورت بهره‌گیری از سایر نهاد‌ها و کمک‌های  مالی از  سایر ارگان‌هایی که می‌توانند پشتوانه‌ای برای ورزش همگانی باشند، الزامی است.

احمدی ادامه داد: حتی اگر بودجه ۲۷ صدم درصدی مالیات بر ارزش افزوده و تمامی بودجه‌های قانونی و دولتی ورزش‌های همگانی در اختیار فدراسیون قرار گیرد، با توجه به جمعیت ۸۳ میلیون نفری کشورمان، همچنان با کمبود مواجه خواهیم بود. هرچند ورزش قهرمانی در سراسر جهان تعطیل شده، اما ورزش همگانی و ضرورت حفظ تندرستی و سلامت با ورزش بیشتر از پیش قابل مشاهده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار