حل مشکل پتروشیمی اولویت نمایندگان گلستان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام هم و غم مجمع نمایندگان گلستان و مسئولان استانی رسیدگی به موضوع پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برای حل موضوع پتروشیمی با بانک سپه صحبت‌هایی شده چراکه معتقدم موضوع پتروشیمی قابل حل شدن است.

او افزود: تمام هم و غم مجمع نمایندگان گلستان و استاندار حل شدن موضوع پتروشیمی است تا بعد از ۱۴ سال به سرانجام برسد و اگر هم حل نمی‌شود روراست به مردم گفته شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حق گلستان ظلم شده است، گفت: تمام آب شرب استان گلستان از منبع آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود و ۷ شهر استان با تنش آبی مواجه و ۷۵ روستای استان بی آب است.

سنگدوینی افزود: برای رفع مشکل آب در استان باید ساخت سد‌های استان هر چه سریعتر به اتمام برسد و برخی از مخازن نیمه تمام روستایی هم هر چه سریعتر تمام شود.
 
او با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم در حال پیگیری استان بحث اکتشاف نفت در منطقه گمیشان است، افزود: اگر اولویت سرمایه گذاری کشور در بحث میادین نفتی در عسلویه است علت آن میادین مشترک نفتی است که با سایر کشور‌ها در این منطقه داریم.

سنگدوینی گفت: ما در منطقه شمال کشور و دریای خزر هم دارای میادین مشترک نفتی هستیم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

او ادامه داد: قبلا در منطقه صوفی کم آق قلا حفاری برای کشف انجام شده بود، اما این حفاری دو بعدی بود و تلاش می‌کنیم حفاری سه بعدی انجام شود.
 
 

سرمایه گذارانی که به استان می‌آیند سردرگم هستند

 

سنگدوینی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که سرمایه گذارانی که به استان می‌آیند سردرگم هستند و لازم است دستگاه‌های مجری بحث اعطای مجوز به سرمایه گذاران را تسهیل کنند.

او با بیان اینکه با شیوع کرونا در گلستان کمبود‌های تخت بیمارستان‌های استان خود را نشان داد، گفت: مجمع نمایندگان در رابطه با همین موضوع با وزیر بهداشت دیداری داشت و در این دیدار مطرح شد که بیمارستان طالقانی یکی از بدترین بیمارستان‌های کشور است و بحث تکمیل طرح‌های بیمارستانی پیگیری می‌شود.

سنگدوینی با اشاره به فروش نفت توسط دولت به مردم در بورس گفت: این اقدام دولت برای تامین کسری بودجه است، اما در قانون آمده اگر دولت قصد چنین کاری داشته باشد باید در قالب متمم یک فوریتی یا دو فوریتی به مجلس ارائه شود که در رابطه با فروش نفت این کار انجام نشده و کمیسیون انرژی اطلاعی از این موضوع نداشت.

او افزود: ترمیم بودجه باید در مجلس انجام شود و ما مخالف این کار دولت در زمینه فروش نفت هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود سرمایه گذار به استان راه نجات استان در توسعه است وباید ورود سرمایه گذاران به استان تسهیل شود.

سنگدوینی گفت: طرح منطقه آزاد اینچه برون به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و کارشناسان آن در خصوص منطقه در حال بررسی کردند.

او افزود: مبارزه با فساد اولویت اول من است چراکه معتقدم اگر فساد موجود در جامعه حل شود ما مشکل مالی نداریم بلکه مشکل مدیریتی داریم.

سنگدوینی ادامه داد: در جلسه‌ای که مجمع نمایندگان با استاندار داشتند این موضوع مطرح شد که ما در کنار استاندار برای توسعه استان خواهیم بود و چندین پروژه مهم مانند پتروشیمی، پرورش میگو و... انتخاب شده تا با پیگیری‌های مستمر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.