معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان از ممنوعیت هر گونه تجمع در مکان‌های مسقف برای برگزاری عزاداری ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با تبریک روز پزشک از کادر درمانی و شهدای سلامت در این بحران شیوع کرونا  قدردانی کرد. 

او در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بیان داشت: طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا در شرایط کنونی شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان کرمان، هر گونه تجمع برای برگزاری عزاداری ماه محرم در مکان‌های مسقف با هرگونه ارتفاع سقف ممنوع است.

بصیری در خصوص تشدید نظارت ها، افزود:به همت  ۲۲ گروه نظارتی کار نظارت و بازرسی بیشتر و چشم گیرتر از قبل شده است.

او گفت: این افزایش نظارت در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته، ۴۱ درصد افزایش داشته که خود حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه وضعیت کنونی استان کرمان همچنان قرمز است، عنوان کرد: خرسندیم که با توجه به این وضعیت، آمار ابتلا و مرگ ومیر در استان رو به کاهش است.

او تصریح کرد: با توجه به ایام پیش رو امیدواریم با مد نظر داشتن فاصله اجتماعی و جلوگیری از اجتماع و همچنین رعایت اصول بهداشتی، این بیماری نامحسوس همچنان کنترل و به پایان رسد.

بصیری تصریح کرد: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی، نظیر فاصله اجتماعی، زدن ماسک و... رعایت نشود، امکان خیز سوم کرونا در فصل سرد زمستان وجود خواهد داشت.

بصیری در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بیان داشت: برای برگزاری هر گونه نمایشگاه‌های تخصصی و غیر تخصصی به علت حضور مردم برای بازدید از این نمایشگاه ها، باید با دانشگاه علوم پزشکی کرمان هماهنگ و مجوز لازم دریافت شود. 

مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: ۵۵ واحد تولیدکننده ماسک در سامانه imed.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد نیز ۱۵ واحد برای ۳۷۰ هزار مترمربع پارچه پول پرداخت کرده‌اند. 

او افزود: تنها دو کارخانه تولید کننده پارچه ماسک در کشور داریم و استان در نوبت تخصیص این پارچه‌ها قرار دارد که استاندار کرمان برای تسریع در روند اعطای پارچه به استان نامه‌ای به وزیر صنعت داده است.

حسینی نژاد بیان داشت: تاکنون ۳۵۰ هزار عدد ماسک از شرکت‌های تولیدی استان خریداری شده که از امروز این ماسک‌ها با قیمت ۱هزار و ۵۰۰ تومان در سطح استان توزیع خواهند شد که از این تعداد ۲۰ هزار عدد در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

او بیان کرد: ۳۰ تن پارچه از کشور چین ثبت سفارش داده‌ایم که در خصوص تامین ارز آن مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم و اگر ظرف ۲۰ روز آینده بتوانیم این پارچه‌ها را وارد استان کنیم، نیاز پارچه همه واحد‌های تولیدی استان تامین خواهد شد.

رییس سازمان صمت استان کرمان افزود: زیرساخت‌های تولید ماسک در استان فراهم است و تنها مشکل پارچه داریم که در حال تلاش برای رفع آن هستیم؛  اما تا زمان حل مشکل تامین پارچه بنا داریم ماسک تولید شده را به استان وارد کنیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار