امروز در ستاد استانی کرونا در کرمان چه گذشت؟

استاندار کرمان در نشست ستاد استانی کرونا به مسائلی چون: عرضه ماسک در استان، عزاداری محرم، نظارت و بازرسی و ... پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ستاد کرونا محمد جواد فدائی، استاندار کرمان روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا  که در استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کمبود ماسک در استان کرمان گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و از بابت تولید و عرضه این محصول مشکلی نداریم.

او افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا مشکل کمبود ماسک در استان کرمان را داشتیم که مراکز متعددی شروع به تولید ماسک کردند و تولید ماسک در استان به جایی رسید که با افزایش تولید روبه‌رو شد و بعضی کارگاه‌ها تعطیل شدند.

فدائی تصریح کرد: با اجباری شدن استفاده از ماسک در برخی اماکن، مجددا با کمبود ماسک در استان روبه‌رو شدیم و این کارگاه‌ها دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و روزانه ۲۰۰ هزار ماسک در استان کرمان تولید می‌شود و از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست داریم، میزان نیاز ماسک استان را اعلام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به نرخ گذاری ماسک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان داشت: ماسک‌هایی با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان از سوی واحد‌های تولیدی که در سامانه IMED.IR ثبت نام کرده‌اند، در مکان‌ها خاص عرضه می‌شوند که به زودی آدرس آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

او بیان کرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل در بحث شیوع کرونا، تجمعات هستند که گشت ویژه بهداشتی کوید ۱۹ با متخلفان برخورد می‌کند و هر دستگاهی در این رابطه کوتاهی کند به صورت کتبی توبیخ می‌شود و ما با سلامت مردم تعارف نداریم.

فدائی تاکید کرد: در بحث نظارت، معیار موفقیت ما تعداد نزولی افراد مبتلا و فوت شده بر اثر کرونا است و باید آمار‌ها را چک کنیم تا بدانیم نظارت‌ها به چه میزان موثر بوده است؟

او افزود: در مراکز برگزاری کنکور، نماینده دانشگاه علوم پزشکی حضور داشته باشد و فاصله گذاری در محل و زمان ورود و خروج به حوزه‌های امتحانی باید رعایت شود.

استاندار کرمان گفت: در بحث عزاداری ماه محرم، منتظر ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی کرونا هستیم تا کارگروه مربوطه براساس آن برنامه ریزی کند.

قیمت ماسک تولید شده با پارچه یارانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان است

مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۵۵ واحد تولید ماسک در سامانه IMED.IR ثبت نام کرده اند که تاکنون بسیج اصناف برای کل آن‌ها،  ۳۷۰ هزار مترمربع پارچه تامین کرده است.

او افزود: به علت اینکه پارچه یارانه‌ای در اختیار ثبت نام کنندگان قرار داده می‌شود، ماسک‌های تولیدی از سوی این واحد‌ها باید به قیمت هر عدد یک هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود.

حسنی نژاد تصریح کرد: تعدادی از واحد‌های تولید ماسک نیز به صورت غیرمستقیم، پارچه تامین می‌کنند که ۲۰ درصد اجازه افزایش قیمت دارند و قیمت آن‌ها برای هر عدد ماسک یک هزار و ۸۰۰ تومان است و سایر ماسک‌های دانشگاه علوم پزشکی، براساس فاکتور به فروش می‌رسد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.