مجالس روضه خانگی به همت جمعی از طلاب جوان حوزه علمیه قم به صورت رایگان در شهر‌های قم، یزد، تهران و مشهد برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام وحید قافی، رئیس موسسه سفینة النجاه گفت: موسسه سفینة النجاة قم به همت شماری از طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم، اقدام به راه اندازی مجالس خانگی اهل‌بیت علیهم السلام به صورت رایگان در شهر‌های قم، یزد، تهران و مشهد کرده است.

او افزود: به منظور گسترش فرهنگ روضه‌ خانگی ،از پارسال به صورت محدود راه اندازی مجالس خانگی از شهر قم آغاز شد و در یک سال گذشته با استقبال بسیار خوب مردم در سایر شهر‌ها روبه‌رو شد که تا الان به چهار شهر رسیده است.

قافی ادامه داد: برای هر خانواده در ماه‌های محرم و صفر در هر ماه حداکثر ۵ درخواست و در سایر ایام سال در هر ماه حداکثر۱۰ درخواست به صورت افتخاری و رایگان پذیرفته می‌شود؛ برگزاری مراسم بیشتر با هزینه خود بانیان انجام می‌پذیرد واین طرح فعلا مختص شهر‌های قم، تهران، مشهد و یزد است و فقط از این چهار شهر درخواست پذیرفته می‌شود؛ امیدواریم به زودی در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس موسسه سفینة النجاه عنوان کرد: از آنجا که هدف ما گسترش مجالس خانگی اهل بیت علیهم السلام است و نه کمک به مجالس موجود، از این‌رو به مجالسی که از قبل به صورت منظم هفتگی، ماهانه، سالانه و یا مناسبتی برپا بوده‌اند حمایتی تعلق نمی‌گیرد و در صورت هماهنگی سخنران و مداح از طرف موسسه سفینة النجاة، هزینه بر عهده‌ی بانیان خواهد بود. به همین جهت درخواست برگزاری مجالس از طرف مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مدارس با هزینه انجام می‌شود.

علاقه مندان جهت ثبت درخواست روضه خانگی  می‌توانند مشخصات شان هم چون نام خانوادگی، تاریخ دقیق مجلس، ساعت دقیق مجلس، آدرس دقیق مجلس، جنسیت و تعداد مخاطبان و شماره تماس‌شان را به آیدی مسئولان ثبت درخواست استان‌ها اعلام کنند.

براساس این گزارش متقاضیان در شهر قم به آیدی: @safineh_Qom، در تهران: @safineh_teh، یزد: @safineh_yazd و مشهد: @safineh_mashhad در پیام رسان ایتا ارسال کنند.


با توجه به شیوع کرونا، توصیه و تقاضای بر این است که مجالس به صورت خانوادگی برگزار شود؛ یعنی فقط خانواده‌ها به عنوان مخاطب در مجلس حضور داشته باشند و مهمان دعوت نکنند.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آیدی @safineh_n در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار