نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار غیبت داوطلبان کنکور سراسری نسبت به آزمون کارشناسی ارشد و دکتری کمتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار در بازدید از چند حوزه امتحانی کنکور سراسری در یزد از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این حوزه‌ها ابراز خرسندی کرد.

او افزود: همه تدابیر بهداشتی مورد نیاز برای برگزاری کنکور سراسری در یزد فراهم شده و دانش آموزان هم به این دستورالعمل‌ها پایبند بوده اند.

جوکار یکی از رسالت‌های مجلس شورای اسلامی را نظارت بر امور اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: رئیس مجلس همه نمایندگان را مامور کرد که در حوزه‌های انتخابیه خود بر نحوه برگزاری کنکور سراسری نظارت داشته باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: گرچه اهمیت کنکور برای دانش آموزان و خانواده‌ها بسیار بالاست، اما رعایت اصول سلامت و بهداشت در این آزمون ضروری‌تر به شمار می‌آید.

او آمار غیبت داوطلبان در این آزمون را نسبت به آزمون کارشناسی ارشد و دکتری پایین تر دانست و تأکید کرد: این مساله نشان دهنده علامه مندی جوانان نسبت به آینده شان است و ما هم وظیفه داریم سلامت آنان را تضمین کنیم.

 تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ در استان یزد، ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر است که از این تعداد ۵۹ درصد را بانوان و ۴۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار