مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: محرم ماه قیام و پیام است و ماهی که به نام فریاد منادیان آزادی و آزادگی در تاریخ جهان شناخته می‌شود.

محمد شنبدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: محرم ماه قیام و پیام است. ماهی که به نام فریاد منادیان آزادی و آزادگی در تاریخ جهان شناخته می‌شود و هرساله عاشقان حق و حقیقت همنوا با کاروان کربلا، شور و شعور عاشورایی را احیا می‌کنند و عشق به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در دل‌ها زنده نگه می‌دارند.

او بیان داشت: فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان را به همه‌ی شیفتگان ابا عبدلله الحسین (ع) تسلیت عرض می‌نمایم.

شنبدی افزود: همانگونه که همگان بر آن واقفیم با شیوع ویروس کرونا آئین عزاداری محرم امسال نیز همانند دیگر مراسم ها تحت تاثیر قرار گرفته است، اما به یاری خدا و با همیاری و همدلی شهروندان با تغییر شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه خواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر  تصریح کرد: از همه عزادارن حسینی استدعا داریم ضمن همگام شدن با شعار  هرخانه یک حسینیه حتی الامکان در منازل خود و از طریق همراهی با برنامه‌های صدا و سیما این آئین را زنده نگه دارند.

این مقام مسئول گفت: جهت حضور در برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از جمله «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» در کنترل کرونا و تحقق سلامت خود و سایرین، حوزه سلامت را یاری نمایند.

انتهای پیام/م

  

برچسب ها: ماه محرم ، محرم99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.