رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز گفت: توجه‌ها باید به سمت رعایت نکات بهداشتی نحوه برگزاری و اجرای قوانین تبیینی و توجیهی عزاداری ماه محرم معطوف شود.

  حجت الاسلام عسکرزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مراسم‌های عزاداری محرم تحت شعاع ویروس کرونا قرار گرفته است بنابراین بیشترِ توجه، باید به سمت رعایت نکات بهداشتی نحوه برگزاری و اجرای قوانین تبیینی و توجیهی عزاداری ماه محرم معطوف شود.

او افزود: با انتشار بیماری کرونا، این روند به مخاطره افتاده و برقراری تعادل میان انجام مراسم ها، آئین‌ها و فرایض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان یکی از حساس‌ترین موضوعات تصمیم گیران بوده که این امر در نهایت منتهی به طراحی نقشه راهی تحت عنوان نکات بهداشتی عزاداری ماه محرم شده است.

عسکرزاده تعادل بخشی میان حفظ سلامت شهروندان و برگزاری ایام سوگواری سالار شهیدان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت:   زدن ماسک به صورت مستمر در طی مراسم، به حداقل رساندن ساعت برگزاری مراسم به میزان نهایتا ٢ ساعت، رعایت فاصله اجتماعی دستکم ٢ متر از هر طرف،  برگزاری مراسم‌ها با اولویت فضا‌های باز و در صورت عدم امکان در اماکنی با سقف بلند باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز ادامه داد:  استفاده از زنجیر شخصی، استفاده از طبل، سنج و اینگونه وسائل و  دسته روی امسال  ممنوع است که باید رعایت شود.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان نیز گفت: قوانین اعلام شده را باید هم خود رعایت کنیم و هم رعایت این نکات از سوی شرکت کنندگان هیئات، حسینیه‌ها یا مساجد را مدیریت نمائیم.

انتهای پیام/م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.