مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: ۴۶۰ واحد پرورش ماهی در قالب چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی و نیز چهار واحد پرورش ماهی در قفس در سد‌های شهدای گمنام، سدزاگرس و جامیشان و بیستون پارس در استان فعال است.

 پرورش ماهی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه روز پنجشنبه در نشستی خبری با گرامیداشت روز خبرنگار و هفته دولت این افزایش سرانه مصرف را در نتیجه افزایش تعداد واحد‌های پرورش ماهی در استان و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با فواید مصرف ماهی برای سلامتی انسان دانست و گفت: در گذشته تعداد فروشگاه‌های عرضه ماهی در کرمانشاه کم بود، اما اکنون در هر محله‌ای چندین فروشگاه عرضه ماهی وجود دارد و مردم هم به مصرف ماهی روی آورده‌اند.

افضلی از افزایش سرانه مصرف ماهی پارسال به ۱۰ کیلوگرم خبر داد و گفت: این میزان در سال ۱۳۷۳ که اداره شیلات در استان شروع به فعالیت کرد تنها ۲۵۰ گرم بود.

او اضافه کرد: سرانه کشوری مصرف ماهی در کشور اکنون ۱۱کیلوگرم و در دنیا ۲۰ کیلوگرم است که باید تلاش کنیم این سرانه را در استان کرمانشاه نیز افزایش دهیم.

او در ادامه گفت: اکنون در استان کرمانشاه ۴۶۰ واحد پرورش ماهی در قالب چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی و نیز چهار واحد پرورش ماهی در قفس در سد‌های شهدای گمنام، سدزاگرس و جامیشان و بیستون پارس فعال است.

به گفته او، در ۲ سد زمکان و شرفشاه نیز مطالعات اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تمام شده و در حال انعقاد قرارداد جدید با شرکت آب منطقه‌ای استان هستیم.

او مجموع تولیدات آبزیان در پایان سال ۹۸ در استان کرمانشاه را ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزان تولید ماهی در استان کرمانشاه به بیش از ۲۳هزار تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود به کلنگ‌زنی پروژه ساخت کارخانه خوراک آبزیان در کرمانشاه در هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه که در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه اجرا می‌شود ۱۰ هزار تن ظرفیت تولید خوراک آبزیان دارد و برای ۲۰ نفر نیز اشتغال ایجاد می‌کند.

به گفته او، برای اجرای این پروژه ۱۱۰میلیاد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

افضلی، ظرفیت خوراک آبزیان استان کرمانشاه را ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: اکنون ۱۰هزار تن  از سوی کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود و ما ظرفیت ایجاد یک کارخانه ۱۰هزار تنی دیگر در استان را داریم.

او ظرفیت استان کرمانشاه را در حوزه تولید آبزیان به دلیل بارندگی‌های مناسب و وجود منابع آبی فراوان مانند سد‌ها بالا دانست و گفت: اداره کل شیلات استان از سرمایه گذاری در این حوزه استقبال و حمایت می‌کند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.