مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : در سال جهش تولید با افزایش ۵۰۰ هزارقطعه‌ای، تولید ماهیان زینتی در استان به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۵۰ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دارد، گفت : پارسال چهار میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این مراکز تولید شد که برآورد می‌شود امسال با افزایش ۵۰۰ هزار قطعه‌ای، تولید ماهیان زینتی در استان به ۴.۵ میلیون قطعه برسد.

او با اشاره به برآورد افزایش دو هزار تنی تولیدات آبزیان استان کرمانشاه در سال جهش تولید، گفت : پارسال میزان کل تولیدات شیلاتی استان به ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن رسید که برآورد می‌شود این میزان امسال به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

افضلی با بیان اینکه پارسال ۴۴۸۰ تن انواع ماهیان گرمابی و ۱۳ هزار و ۴۳۰ تن انواع ماهیان سردابی در استان کرمانشاه تولید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید ماهیان گرمابی و سردابی استان به ترتیب به بیش از ۵۵۰۰ و حدود ۱۳ هزار و ۸۴۵ تن برسد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۱۵۰ تن آبزیان در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان تولید شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال این میزان به حدود ۱۵۰۰ تن برسد.

او ادامه داد: پارسال بیش از ۲۳۸۲ تن انواع آبزیان در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی استان تولید شد که احتمالا امسال این میزان به ۲۵۰۰ تن خواهد رسید.

وجود تنها کارگاه تکثیر میگوی آب شیرین کشور در استان کرمانشاه

افضلی با بیان اینکه تنها کارگاه تکثیر میگوی آب شیرین کشور در استان کرمانشاه قرار دارد، گفت: این کارگاه که تامین کننده پست لارو گونه روزنبرگی است، سال گذشته ۱۳ تن تولیدات داشت که برآورد می‌شود امسال میزان تولیدات آن به ۳۰ تن برسد.

او با اشاره به تولید ۵۰ تنی ماهیان خاویاری در استان طی پارسال گفت: امسال میزان تولیدات ماهیان خاویاری استان به حدود ۷۰ تن خواهد رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه تحقق پیش‌بینی‌های مرتبط با افزایش تولیدات شیلاتی استان در سال جهش تولید را منوط به اجرایی شدن برنامه‌های حوزه شیلاتی استان چه از جهت تخصیص مجوز‌های لازم و چه از جهت تامین اعتبارات و تسهیلات عنوان کرد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های مرتبط با افزایش تولیدات شیلاتی استان در سال جهش تولید به پروژه تکمیل برق‌رسانی مجتمع پرورش ماهی ریجاب در شهرستان دالاهو مربوط می‌شود که در صورت تکمیل این پروژه بحث مکانیزاسیون مجتمع تکمیل و افزایش قابل توجهی در میزان تولیدات مجتمع خواهیم داشت.

توسعه پرورش ماهی در قفس در سد‌های مخزنی غیرشرب استان و ایجاد پروژه‌های پرورش ماهی در اراضی پایاب سد‌های مخزنی غیرشرب استان مثل سد‌های آزادی، زمکان، جامیشان و ... از دیگر پروژه‌های شیلاتی امسال کرمانشاه است که افضلی به آن‌ها اشاره کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.