مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : با تکمیل زیرساخت و تامین اعتبار به موقع هفت پروژه در حوزه آبزی‌پروری تا پایان امسال اجرا می‌شود و ۹ هزار و ۶۵۰ تن به تولیدات اضافه و یک‌هزار فرصت شغلی جدید هم فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سرانه مصرف ماهی در استان را ۹.۵ کیلوگرم در سال اعلام کرد و گفت : فرهنگ مصرف ماهی در استان را باید بالا ببریم، چون ماهی علاوه بر خواص منحصر به فرد در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

او گفت : با تکمیل زیر ساخت و تامین اعتبار به موقع هفت پروژه در حوزه آبزی‌پروری تا پایان امسال اجرا می‌شود و ۹ هزار و ۶۵۰ تن به تولیدات اضافه و یک‌هزار فرصت شغلی جدید هم فراهم خواهد شد.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تولید ماهیان سردابی را ۱۴ هزار و ۵۸۰ تن اعلام کرد و افزود: تولیدات در بخش ماهیان گرمابی که کمانکان رتبه نخست را در بین استان‌های غیرساحلی کشور داریم، ۴ هزار و ۴۳۰ تن بوده است.

او با بیان اینکه تولید در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان هم نزدیک به ۲ هزار و ۳۲۰ تن بوده است، گفت: ۵۵ تن تولید ماهیان خاویاری در سالی که گذشت، داشتیم.

 افضلی گفت: میزان تولیدات آبزیان در استان طی سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل آن بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ تن افزایش داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.