کنکوری‌های رشته ریاضی و انسانی امروز برای شرکت در آزمون سراسری به حوزه امتحانی رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  آزمون داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خراسان شمالی از ساعت ۸ صبح امروز در ۸۴ حوزه امتحانی خراسان شمالی برگزار شد.

فردا جمعه ۳۱ مرداد نیز داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت آزمون گروه آزمایشی زبان در روز شنبه برگزار خواهد شد.

ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن ،احتیاج به شرکت در آزمون سراسری ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


در حدود ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته‌های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و آزمون سراسری چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود. نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۹ هفته اول مهر اعلام خواهد شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان نیز در همان هفته خواهد بود.

رئیس دانشگاه بجنورد با اشاره به رقابت ۱۷ هزار و ۱۰۰ داوطلب استان در آزمون سراسری ۹۹ از رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در این آزمون خبر داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.