مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : امسال با توجه به رعایت فاصله اجتماعی، شمار حوزه‌های برگزاری کنکور، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی  با اشاره به افزودن ۲۲ حوزه جدید برای برگزاری کنکور در استان  گ فت : امسال با توجه به رعایت فاصله اجتماعی، شمار حوزه‌های برگزاری کنکور، افزایش یافته است.

عباس سعیدی   گفت : کنکور پارسال در ۶۲ حوزه امتحانی استان برگزار شد که امسال این رقم به ۸۴ حوزه افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید 


او  گفت : پیش از این، امتحانات پایان سال برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم، به صورت حضوری برگزار شده است و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

او افزود  : کنکور سراسری هم، با رعایت کامل نکات بهداشتی و پروتکل ها، برگزار می‌شود و داوطلبان و خانواده ها، نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

او   گفت : در وهله نخست، داوطلب باید بهداشت فردی را مد نظر داشته باشد در این زمینه استفاده از ماسک الزامی است.

سعیدی ادامه داد : آزمون سراسری امسال در چهار روز برگزار می‌شود و مکان برگزاری کنکور، پس از هر بار برگزاری، ضدعفونی می‌شود.

او  گفت: با توجه به اینکه کنکور تنها در نوبت صبح برگزارمی شود، زمان کافی برای ضدعفونی کردن مکان‌ها برای آزمون بعدی، وجود دارد و خانواده‌ها نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

او  افزود: برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی داوطلبان و خانواده آنان، فاصله‌گذاری اجتماعی در کنکور، به یک متر و ۸۰ سانتی متر افزایش یافته است.

او  گفت : برگزاری کنکور در مرکز استان زیر نظر دانشگاه‌ها انجام می‌شود که هفت هزار و ۸۳ داوطلب در دانشگاه‌های بجنورد، آزاد و پیام نور در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

سعیدی افزود : امسال ۱۰ هزار و ۱۷ نفر داوطلب این استان در هفت شهرستان، زیر نظر آموزش و پرورش در آزمون سراسری با هم رقابت می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه بسته‌های بهداشتی برای داوطلبان تهیه شده است، افزود: برای پیشگیری از بروز مشکل احتمالی، برای تهیه بسته‌های بهداشتی اقدام کرده ایم تا در صورتی که بسته‌های کشوری دریافت نشد، کمبودی در این اقلام نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره داوطلبان مبتلا به کرونا گفت: داوطلبانی که به صورت خوداظهاری، ابتلا به کرونا را اعلام کرده اند، در فضایی مجزا در این رقابت ها، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.