وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو مراتب اعتراض خود را در مورد بازداشت معاون نماینده تجاری روسیه در نروژ به اطلاع مقامات این کشور رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو امروز اعتراض خود را به مقامات نروژ در ارتباط با اخراج معاون نماینده تجاری روسیه در نروژ اعلام کرده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت امور خارجه نروژ در اوایل امروز اعلام کرد تصمیم گرفته است یک دیپلمات روسی را به دلیل ارتباط او با یک پرونده جاسوسی تا پایان هفته جاری از نروژ اخراج کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های نروژی، اتهام این دیپلمات که نام او اعلام نشده ملاقات با یک تبعه نروژی بوده که خود به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.

«ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ، در این خصوص به رسانه‌ها گفت «تحقیقات دقیق‌تر و بیشتری لازم است تا دولت بتواند به بازداشت یکی از ساکنان اسلو که به ارتباط با یک مامور اطلاعاتی روسیه متهم است به طور رسمی پاسخ دهد.»

روز دوشنبه پلیس نروژ فاش کرد مردی را بازداشت کرده‌ که مظنون است اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که می‌تواند به منافع بنیادی ملی آسیب بزند را به یکی از کشور‌های خارجی ارائه می‌کرده است.

سپس مشخص شد که کشور مورد نظر همان روسیه است و این شهروند نروژی متهم است چندین بار به ملاقات فردی رفته است که گفته می‌شود از «آژانس اطلاعاتی روسیه» بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار