رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران گفت : استفاده از منابع طبیعی یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها در تحقق جهش تولید است.

استفاده از منابع طبیعی اساسی‌ترین بخش‌ در تحقق جهش تولیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی سلاجغه رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران در دومین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی منابع طبیعی پایدار و جهش تولید در سرسرای اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با قدردانی از سازمان جهاد کشاورزی استان برای برگزاری این نشست تخصصی گفت : استفاده انسان از منابع طبیعی بایستی براساس حفظ و پایداری منابع طبیعی باشد.

او با بیان اینکه جایگاه منابع طبیعی در تحقق جهش تولید ویژه است، گفت : ظرفیت‌های منابع طبیعی فوق العاده و استثنایی است.

او سپس با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی بر استفاده درست از منابع طبیعی تاکید شده است، افزود: منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ماست لذا بهره برداری درست از آن بسیار اهمیت می‌یابد.

سلاجغه با تاکید بر اینکه در حفظ و حراست منابع طبیعی بایستی از علم روز بهره ببریم، گفت: جلوگیری از سیلاب‌ها، ریزگرد‌ها و نشست‌های اراضی، احیای سفره‌های آب زیرزمینی از اقدامات جهت حفظ منابع طبیعی است.

او به چگونگی بهره برداری از منابع طبیعی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و بلایای انسانی و طبیعی پرداخت و راهکار‌های علمی روز دنیا را در جهت منابع طبیعی پایدار عنوان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.