مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : در جریان وقوع سیل فروردین سال ۹۸، ۲ هزار و ۱۸۵ واحد در ۱۳ شهرستان استان تخریب شد که از این تعداد در هفته دولت امسال ۲هزار و ۳۲ واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سیل ۲ هزار و ۱۸۵ واحد را در ۱۳ شهرستان کرمانشاه تخریب کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در مقطعی کوتاه در فروردین سال ۹۸ حدود ۱۷۶ میلیمتر باران در استان بارید، گفت : اگرچه در این حادثه هیچ سقفی پایین نیامد، اما خانه‌های ناایمن و نامقاومی در استان وجود داشتند که با هر حادثه‌ای مانند سیل و زلزله در معرض تخریب بودند و از این رو ساخت و مقاوم‌سازی این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه در حادثه سیل پارسال هزار و ۵۷ واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشت، گفت : همه این واحد‌ها پایان سال ۹۸ تعمیر و به بهره‌برداری رسید و خانوار‌ها در آن ساکن شده‌اند.

او به پرداخت خسارات از سوی دولت به واحد‌های خسارت دیده اشاره کرد و افزود: در این بخش به واحد‌های شهری ۹۴ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض و به واحد‌های روستایی ۷۶ میلیون تومان پرداخت شد که در مجموع ۱۵۵ میلیارد تومان خسارات از سوی دولت به واحد‌های مسکونی خسارت دیده از سیل پرداخت شد که از این مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات چهار ساله با ۱۵ سال بازپرداخت و ۴۳ میلیارد تومان هم بلاعوض پرداخت شد.

 او گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات و بلاعوض در مجموع ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکونی ساخته شد.

او بیشترین میزان ساخت و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی را با ۶۲۸ واحد مربوط به شهرستان سنقر و کلیایی دانست و افزود: در ۱۳ شهرستان استان کرمانشاه به تناسب میزان خسارت اقدام به ساخت و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی کردیم، اما بیشترین تعداد بعد از سنقر مربوط به کنگاور، هرسین، کرمانشاه و صحنه بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.