رسانه‌های نروژ اعلام کردند وزارت خارجه این کشور تصمیم گرفته است یک دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های نروژی اعلام کردند وزارت خارجه این کشور تصمیم گرفته یک دیپلمات روس را که با پرونده رسوایی جاسوسی در ارتباط بوده است، اخراج کند.

بنا به گزارش خبرگزاری «ان آر کی» نروژ، این دیپلمات به گونه‌ای عمل می‌کرده که «با موقعیت دیپلماتیک متناسب نبوده است.» رئیس بخش ارتباطات وزارت خارجه نروژ در این باره به این خبرگزاری گفته است «دپارتمان دیپلماتیک این تصمیم را گرفته، زیرا این دیپلمات روس با جاسوس نروژی ملاقات کرده است.» این مقام نروژی در ادامه گفت نام فرد مذکور اعلام نمی‌شود، اما او در بخش تجارت سفارت روسیه مشغول به کار بوده است.

تاکنون سفارت روسیه در نروژ در این باره اظهار نظری نکرده است.

۱۵ اوت، سرویس امنیتی پلیس نروژ شخصی را دستگیر کرد که بنا به گفته پلیس با یک مامور اطلاعاتی روسیه ملاقات می‌کرده و مظنون به دادن اطلاعات محرمانه دولتی بوده است. این فرد دستگیر شده که تبعه نروژ است اتهاماتش را نپذیرفته و خواستار آزادی خود شده است. به گفته پلیس، او چندین بار با یک افسر اطلاعاتی روسیه ملاقات کرده و این ممکن است تا ۱۵ سال حبس برایش در پی داشته باشد.

شرکت نروژی که فرد بازداشت شده در آن مشغول به کار بوده اعلام کرده است این شرکت به هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی ندارد و روی هیچ پروژه دفاعی دولتی کار نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار