معاون استاندار کرمان دغدغه مهم امروز جوانان در کنار تمام مسائل را عمدتاً دغدغه‌های شغلی و اقتصادی دانست و گفت: جهت دهی به علایق و سلایق جوانان مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با محوریت آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراعت با حضور میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، مرضیه مهدوی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، احمدی نژاد رئیس مجمع سمن‌های جوانان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، پیشاپیش هفته دولت را گرامیداشت و ابراز امیدواری کرد: همه‌ی کسانی که در راه خدمت به مردم تلاش می‌کنند، همواره موفق و موید باشند.

او با اعلام اینکه خانم موسی پور مدیرکل دفتر امور فرهنگی واجتماعی استانداری کرمان به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، از زحمات وی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی به ویژه بخش جوانان قدردانی کرد و گفت: خانم مهدوی با یک نشاط، شادابی، جوانی و تجربه کافی این سمت را پذیرفتند، که امیدواریم با کمک همه بتوانند در حوزه اجتماعی کار خود را ادامه دهند و ارتقاء بخشند.

بصیری با اشاره به اینکه کسی که در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان حضور می‌یابد باید اختیار کامل و دید کافی نسبت به موضوع داشته باشد، افزود: بدین منظور بهتر است مدیرکل، یا قائم مقام مدیرکل و یا نماینده تام الاختیار وی در جلسه حضور پیدا کند، چرا که حوزه جوانان خیلی مهم است و باید همه جلسات با برنامه باشد و به موقع تشکیل شود.

او با بیان اینکه عزیزان در حوزه ورزش و جوانان زحمت کشیده بودند و کارگروه‌های تخصصی را تشکیل داده بودند، تصریح کرد: آن‌ها برنامه محور شرکت کردند و مواردی که مطرح شد، بر اساس کار‌های کارشناسی بود که در کارگروه‌ها صورت گرفته بود و این سبب شد، جلسات دستخوش حاشیه و حرف‌های کلی نباشد و جلسات بعدی هم همین طور خواهد بود.

بصیری از پاریزی مدیرکل و نژادزمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان که پیگیرانه کار‌ها را دنبال می‌کنند، قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در نشست امروز ستاد ساماندهی امور جوانان، مسائلی، چون اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود، گفت: اوقات فراغت چیزی نیست که امروز برنامه ریزی و فردا اجرا کرد، بلکه این مسئله باید طی یک برنامه ریزی درازمدت مطرح شود.

بصیری با اعلام اینکه جوانان چند گروه هستند، اینطور نیست که بتوان با یک نسخه به سراغ همه رفت، افزود: تکرار مواردی که در گذشته با عنوان اوقات فراغت مطرح بود، قاعدتاً باید تغییر یابد، بنابراین آنچه مهم است، جوانان را باید در مقتضیات امروز خوب بشناسیم و برایشان برنامه‌ای داشته باشیم که علاوه بر جاذبه، مفید نیز باشد.

او تصریح کرد: کاری که ما باید در این مجموعه انجام دهیم، کار فعال باشد نه کار انفعالی و کار فعال این است، فضا را فراهم کنیم تا هر سلیقه و هر علاقه‌ای بتواند در مسیر درست، فرهنگی و دینی خودش قرار گیرد و به نتیجه برسد.

بصیری بیان داشت: همیشه طرح‌های زیادی مطرح می‌شود، امروز هم طرح‌ها و سامانه‌های مختلفی مطرح شد که این طرح‌ها نباید تکراری و موازی و متضاد هم باشند، بلکه باید جوانب آن‌ها دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان دغدغه مهم امروز جوانان در کنار تمام مسائل را عمدتاً دغدغه‌های شغلی و اقتصادی دانست و گفت: ما باید کاری کنیم، موضوعات اقتصادی، معیشیتی و شغلی جوانان دیده شود.

بصیری با بیان اینکه جهت دهی به علایق و سلایق جوانان مهم است، افزود: رها نکردن، هدایتگری، توجه به آینده، میعشت، اقتصاد و شغل جوانان باید حائز اهمیت باشد.

او به طرح‌های مطرح شده در نشست امروز اشاره و تصریح کرد: طرح شبکه ملی آسیب‌های اجتماعی به منظور هدفمندی توانمندی‌ها و مشارکتی که سمن‌ها در این حوزه خواهند داشت، طی دو هفته آینده‌ی دبیرخانه‌ی آن افتتاح می‌شود، سپس فراخوان کشوری را می‌گذراند که ما این طرح را مصوب کردیم و امیدواریم بتوانیم پیگیرانه به عنوان یکی از مهمترین کار‌هایی که در پیش رو خواهیم داشت، آن را انجام دهیم.

او به سه طرح "آموزش مشاوره‌های خانواده"، که آگاه سازی آموزش و مشاوره به عنوان محور این طرح مطرح است، "طرح سما و فضا" که ساماندهی محتوای آموزشی در فضای مجازیست و "طرح سه میم" (مردم، مسجد و محله) با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: کار‌های مقدماتی و فنی این طرح‌ها انجام و اعتبارسنجی (ارزش کیفی) شده است و باید مطرح شود چه شکلی و چگونه اجرا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان طرح سه میم را طرحی محله محور یا جوان محور دانست و گفت: این طرح را می‌توان با کمک کانون فرهنگی مساجد اجرا کرد تا کار تکراری صورت نگیرد.

بصیری با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی، محوری و خیلی مهمی دارد، افزود: آموزش و پرورش باید طرح هایش را در کارگروه‌ها مطرح کند و پس از تأیید، اینجا برای مصوب شدن مطرح شوند.

او با اشاره به راه اندازی دهکده‌ی فرهنگی ـ تفریحی و ورزشی ویژه بانوان تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، خیلی تحول ایجاد خواهد کرد، چرا که بانوان در سطح استان در معرض آسیب‌های جدی هستند و این دهکده می‌تواند فضای بسیار حائز اهمیتی باشد.

بصیری بیان داشت: معمولاً وقتی طرح‌ها نوشته می‌شود، ممکن است دچار بحران‌های مالی، هزینه‌ای و بودجه‌ای شویم، بنابراین ما باید روی این جوانب هم فکر کنیم و همانطور که استاندار هم تأکید دارند، پای بنگاه‌های اقتصادی را به این طرح‌ها باز کنیم تا آن‌ها هم در این زمینه کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش دلیل تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان را جلوگیری از نگاه جزیزه‌ای به حوزه جوانان عنوان کرد و افزود: باید این نگاه‌ها تبدیل به نگاه‌های یکپارچه و نتیجه بخش شود.

بصیری به امضای تفاهمنامه بین جمعیت هلال احمر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این تفاهم نامه جزو مصوبات جلسه است که امیدواریم بتوانیم با کمک هم، همه راه‌ها را هموار و کاری کنیم تا جوانان به ما اعتماد کنند و به جامعه امید داشته باشند تا فردا را با کمک همه بسازند.

در حاشیه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان تفاهمنامه‌ای بین جمعیت هلال احمر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان کرمان در راستای هم افزاییِ اهداف مشترک این دستگاه‌ها امضا شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار