زندگی عاری از مشکل نیست، هر یک از ما در طول روز و در زندگی خود با سایر افراد به ویژه اعضای خانواده ی خود دچار مشکلاتی مختلفی هستیم ولی آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم مشکلات و تعارض های ایجاد شده را به صورت مسالمت آمیز برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مشاوره خانواده چیست و بهره مندی از چنین خدمات چه کمکی به ما می کند؟ در ادامه در نظر داریم به بررسی کلی این حرفه پرداخته و اطلاعات مفیدی در اختیار عزیزانی که در نظر دارند از خدمات مشاوران عالی در این زمینه برخوردار باشند، قرار دهیم. زندگی عاری از مشکل نیست، هر یک از ما در طول روز و در زندگی خود با سایر افراد به ویژه اعضای خانواده ی خود دچار مشکلاتی مختلفی هستیم ولی آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم مشکلات و تعارض های ایجاد شده را به صورت مسالمت آمیز برطرف کنیم. تجربه و تخصص دو پارامتر اصلی است که به ما کمک می کند تا بتوانیم به رابطه ی مطلوب با اعضای خانواده برسیم ولی از آنجا که در اثر کسب تجربه ممکن است با رفتارهای نادرست منجر به اشتباهات جبران ناپذیری باشیم پس بهتر است گزینه دوم یعنی بهره مندی از تخصص افراد کاردان در این زمینه بهره مند شویم. شما با دریافت آگاهی لازم و البته راهنمایی کافی به راحتی می توانید در برابر هرگونه سوء تفاهم ایستاده  و یا هر مشکل به خوبی از خود دور کنید و ارزیابی خوبی داشته باشید. حل و برطرف ساختن برخی تعارضات بین اعضای خانواده در مقایسه با سایر افراد آسانتر است زیرا ما تا حدود قابل ملاحظه ای به خلق و خوی همدیگر در خانه آشنا هستیم و این امر به شما کمک می کند تا با در نظر گرفتن الگوهای سنجیده از به وجود آمدن اغتشاش های جدی جلوگیری کنیم.

خدمات مشاوره خانواده

خدمات مشاوره خانواده می تواند در برگیرنده ی رابطه ی ما با هر یک از اعضای خانه باشد. خانواده درمانی یکی از مهمترین نکاتی است که در خانواده هایی که گرفتار مشکلات هستند باید در پیش گرفته شود زیرا اگر ما نتوانیم خانواده ی سالم پرورش دهیم بدون تردید جامعه ی سالم نخواهیم داشت. فرزندی که نمی تواند مشکلات مربوط به تحصیل خود را به خوبی با اعضای خانه و پدر و مار برطرف سازد، مجبور خواهد بود به والدین خود دروغ بگویید و درگیر دوستانی ناباب باشد که بعد ها می تواند به طور کامل زندگی اش مختل گردد. ما باید زندگی شاد و البته رابطه ای صمیمانه با هر یک از اعضای خانواده داشته باشیم تا بتوانیم مانع افتادن آنها در دام افراد شرور باشیم. در مشاوره خانواده به طور کلی این نوع از روابط مورد بررسی قرار می گیرد تا هر یک از اعضای خانه بتوانند با هم رابطه ی مسالمت آمیز و صمیمی داشته باشند. بهره مندی از مشاوره خانواده به ویژه زمانی ضروری است که شما قادر نیستید مشکلات موجود در خانه را از بین ببرید. از سوی دیگر اگر تعارض ها برطرف نگردد می تواند به مشکلات جدی تر و البته فروپاشی خانواده منجر گردد. با بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده سعی کنید خانواده ای سالم به بار آورید. پیشگیری بهتر از درمان است، اگر احساس میکنید که تجربه کافی ندارید سعی کنید قبل از هر اقدامی با به کارگیری تخصص مشاوران با تجربه در زمینه ی مشاوره خانواده اطلاعات و راهنمایی لازم را به دست آورید.

مزایای بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده

مزایای اصلی بهره مندی از مشاوره خانواده بیشتر در حوزه ی پیشگیری  مد نظر است. اجازه ندهید یک مشکل به قدری  تشدید یابد که دیگر هیچ راه چاره ای برای درمان نباشد.اگر فرزند پروری را به خوی نمی دانید قبل از تصمیم به بچه دار شدن، سعی کنید اطلاعات کامل در این زمینه را تحت مشاوره خانواده به دست آورید. یک مشاوره ی خوب می تواند به خوبی از به وجود آمدن مشکلاتی چون:

  • اختلاف بین اعضای خانواده
  • اعتیاد، مسائل پزشکی
  • تشخیص سلامت جسمی و البته روانی

جلوگیری کند. تنش ها و استرس های موجود در جامعه، بیکاری و البته مشکلات اقتصادی هر یک پارامترهایی اصلی برای ایجاد تنش در بین اعضای خانواده است. لازم است بدانید اگر تورم اقتصادی در کشور موجود است، اکثر خانواده ها گرفتار چنین مشکلاتی هستند، پس به همین دلیل به جا شکایت و یا ایجاد اختلاف باید سعی کرد به شکل مطلوب با مشکلات کنار آمد. مطمئن باشید  هیچ فردی در دنیا نیست که بتواند بگوید هیچ گونه مشکلی ندارد، همه ی ما به گونه ای در گیر برخی از گرفتاری هستیم ولی انسان عاقل و خردمند آن است که راهکار مقابل با مشکلات خود را پیدا کند. در جلسات مختلف مشاوره خانواده  ما سعی می کنیم روحیه و انگیزه ی کاربران عزیزمان را افزایش دهیم. شما باید قوی باشید تا موفق شوید. زندگی ارزش زیستن را دارد همه ی ما وقتی آن را از دست خواهیم داد، به این قضیه پی میبریم که دیگر هیچ راه برگشتی در دست نیست. پس سعی کنید با افزایش آگاهی خود و البته دریافت راهنمایی لازم، زندگی شادی داشته باشید.

برخورداری از خدمات مشاوره خانواده

با مراجعه به مشاور و برخورداری از خدمات مشاوره خانواده  سعی کنید اصولی و مناسب ترین راه چاره را برای برطرف کردن مشکلات موجود در خانواده برطرف کنید. ما با ارزیابی مشکل موجود در صدد هستیم که بتوانیم  اصولی ترین راه کار را در اختیار شما عزیزن قرار دهیم.

اهمیت بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده

چه زمانی لازم است مشاوره خانواده را در اولویت قرار داد؟ زمانی که هنوز به طور کامل مشکل موجود تشدید نیافته است. همانطور که در بخش های قبلی تاکید کردیم پیشگیری بهتر از درمان است. اگر در همان روزهای آغازین زندگی شما گرفتار مشکلات افت تحصیلی است، سعی کنید با یک مشاوره در این زمینه در ارتباط باشید تا اصول کار را بدانید. از سوی دیگر لازم است بدانید قرار نیست همه ی فرزندان ما نخبه های ناسا باشند، ما باید کودکان خود را به گونه ای پرورش دهیم که علایق های خود را دنبال کرده و در زمینه هایی که استعداد دارند موفق باشند. ایجاد اعتماد به نفس در کودک می تواند یکی از مهمترین پارامترها برای موفقیت او باشد. به طور جدی تاکید می کنیم که موفقیت فرزندان خود را تایید کنید نه تشویق. تشویق با دادن پاداش به عنوان رشوه می تواند با گذر زمان به طور کامل انگیزه ی او را مختل کند. دانستن چنین راهکارهایی در رابطه با رفتار با همسر و البته فرزند در جلسات مشاوره خانواده به طور کامل مورد بررسی قرار می گیرد. ما روش ها ی مطلوب برای تربیت و پرورش ایده آل کودک به شما ارائه خواهیم کرد. حال شما می توانید با ارزیابی کافی و سنجیدن آنها راه و روش مناسبی را مد نظر قرار دهید.

سوالات متداول در مورد مشاوره خانواده

خدمات مشاوره خانواده برای حل چه نوع مشکلاتی است؟

به منظور برطرف کردن هرگونه :

  • خشونت خانوادگی
  • مرگ غیر منتظره
  • طلاق
  • اختلافات والدین
  • مشکلات رفتاری کودکان
  • مشکلات بین خواهران و البته برادران
  • خیانت
  • اختلاف میان اعضای خانواده
  • مشکلات در رابطه با مسائل مالی

می توانید از خدمات مشاوره خانواده درمانی بهره مند شوید. هر یک از مشکلات یاد شده در زندگی همه ی ما انسان ها است ولی باید قادر باشیم به صورت مطلوب با آنها کنار بیاییم تا بتوانیم به استرس و اضطراب های موجود در زندگی خود و سایر اعضای خانواده پایان دهیم.

معرفی مشاور خانواده

خانم دکتر لیلا جبلی ( روانشناس و مشاور) با سالها تجربه در زمینه خدمات مشاوره خانواده این آمادگی را دارند که شما را برای ساختن یک زندگی و خانواده ایده آل یاری نمایند. برای رزرو زمان مراجعه حضوری و یا مشاوره غیرحضوری می توانید با شماره 02188881984 تماس بگیرید. چنانچه سوالی در مورد نحوه ارائه خدمات، هزینه و سایر موارد داشتید پاسخگوی شما هستیم.

اهمیت بهره مندی از خدمات مشاوره خانواده

آدرس وب سایت : https://drjebeli.ir

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن بابایی
۱۵:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
خانم دکتر جبلی عالی هستن.
خدا خیرشون بده
آخرین اخبار