در فروشگاه‌های شهر بانه نیز مانند هر شهر دیگری ممکن است جنس تقلبی به جای جنس اصل به شما فروخته شود. اما اینطور نیست که ارزان‌تر بودن کالاها به علت کیفیت پایین آن‌ها باشد و همه‌ی کالاها چینی باشند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید از بانه تا چه حد مطمئن است؟‌ سوالی که ذهن بسیاری از خریداران لوازم خانگی را مشغول می‌کند. از سویی ارزان‌تر بودن اجناس در این شهر وسوسه کننده است و از سویی دیگر گفته‌های زیادی در رابطه با اجناس غیراصل و نامرغوب در این شهر در جریان هستند که خیال ما را ناآسوده می‌کنند. موضوع از چه قرار است؟‌ بالاخره در این شرایط نابسامان اقتصادی آیا ارزشش را دارد که یک سفر به بانه برویم یا خیر؟

حقیقت این است که در فروشگاه‌های شهر بانه نیز مانند هر شهر دیگری ممکن است جنس تقلبی یه جای جنس اصل به شما فروخته شود. اما اینطور نیست که ارزان‌تر بودن کالاها به علت کیفیت پایین آن‌ها باشد و همه‌ی کالاها چینی باشند. ماجرای بانه به این صورت که این شهر در ایران اجازه‌ دارد کالاهای اصل را با پرداخت مبلغ گمرکی کمتری وارد کشور کند. در نتیجه‌ی این مزیت، کالاها نسبت به سایر شهرها و فروشگاه‌ها قیمت کمتری دارند. لازم به ذکر است که با وجود اینکه نمایندگی‌های بزرگی مثل ال جی و سامسونگ از ایران رخت بربسته‌اند، در این شهر همچنان امکان خرید این کالاهای اورجینال وجود دارد.

با این تفاسیر، اگر می‌خواهید از قیمت کمتر کالاهای شهر بانه بهره‌مند شوید، خوب است با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند، خرید مطمئن را بیاموزید و سپس اقدام کنید. نکاتی که نه تنها در شهر بانه بلکه در هر شهر و فروشگاه دیگری به کارتان می‌آیند.

چگونه از بانه خرید مطمئنی داشته باشیم؟

امروزه خرید از بانه هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی ممکن است. در نتیجه بسته به اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، لازم است نکات خاصی را نیز رعایت نمایید.

  1. کالاهای خوب را بشناسید

فرقی نمی‌کند که از کجا خرید می‌کنید، به هر حال لازم است پیش از تصمیم‌گیری و پرداخت پول به خوبی کالاها و برندها را بررسی کنید و از کاربران دیگر پرس و جو نمایید. برای اینکار می‌توانید به وبسایت‌های فروشگاهی معتبر مراجعه کنید و ویژگی‌های محصولات را مطالعه کنید. ضمن اینکه در آنجا می‌توانید نظرات کاربران دیگر را نیز در اختیار داشته باشید.

  1. از اعتبار فروشگاه مورد نظر مطمئن شوید

بانه پر از پاساژها و فروشگاه‌های متنوع است و تقریبا همه نیز دارای جواز کسب هستند. اما چطور می‌توان یک فروشگاه معتبر را تشخیص داد؟ اولین قدم پرس و جو از اطرافیان است. اگر کسی را سراغ دارید که تجربه‌ی خرید از بانه را دارد از او راجع به تجربه‌اش سوال کنید. قدم بعدی این است که در کاربران اینترنتی سوال کنید. وبسایت‌ها و انجمن‌های زیادی هستند که می‌توانید در این رابطه به آن‌ها مراجعه کنید. علاوه بر این، بسیاری از معتبرترین فروشگاه‌های بانه دارای وبسایت‌ فروش آنلاین هستند که در آن‌جا نیز می‌توانید نظر کاربران و مشتریان قدیمی را بخوانید.

هنگام خرید اینترنتی، مراقب باشید

برای انجام یک خرید اینترنتی مطمئن، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید. خرید آنلاین از بانه مطمئن است اما به شرط‌‌هایی. ابتدا لازم است که وبسایت فروش را به خوبی بررسی کنید. وبسایت‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک و تاریخ اعتبار آن نماد هستند.

بسیاری از فروشندگان معتبر در شهر بانه، امکان مشاوره‌ی خرید رایگان را در اختیار کاربران آنلاین قرار می‌دهند. در این صورت از این امکان استفاده کنید و از مشاوران بخواهید روند خرید را برای شما توضیح دهند و شما را قانع کنند.

همچنین در برخی از وبسایت‌های فروش محصول در شهر بانه، شما تنها زمانی مبلغ مربوط به کالا را تماما پرداخت می‌کنید که محصول خود را دریافت و تست کرده‌اید. فروشگاه‌هایی مانند بانه سیتی، در ابتدای خرید اینترنتی از شما مبلغ حمل کالا را درخواست می‌کنند و مابقی را می‌توانید پس از تحویل کالا دریافت نمایید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، اطمینان از خرید در شهر بانه به اندازه‌ی خرید در هر نقطه‌ی دیگری در کشور چالش برانگیز بوده و لازم است پیش از خرید اطلاعات کاملی از محصولات، برندها و حتی فروشگاه‌های مورد نظر خود کسب کنید. در این صورت می‌توانید با خرید از بانه، سود زیادی از خرید ارزان‌تر خود داشته باشید.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، خرید کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار