مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اقدام برای ثبت ملی شش گلزار شهدای استان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت خبر داد.

گلزار‌ شهدای زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: اقدامات لازم برای ثبت آثار غیرمنقول و ناملموس انجام شده و شناسایی و مطالعه شش گلزار شهدای استان زنجان عبارتند از شریف آباد، خیرآباد، صائین قلعه، دیزج آباد، هیدج و سنبل آباد در حال اقدام است و از آثار شاخص تاریخی این منطقه محسوب می‌شود.
 
او افزود: شناسایی، مستندسازی، تهیه و تدوین پرونده گلزار شهدا و همچنین پیشنهاد آن به وزارت میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان ادامه داد: ثبت گلزار‌های شهدا بنا به دستور رهبر معظم انقلاب و در پی تفاهم نامه انعقاد شده بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی و تعامل و همکاری متقابل در زمینه‌های مشترک صورت گرفته است.

ارجمند بر ضرورت حفظ و نگهداری مطلوب و شایسته گلزار‌ها بعد از ثبت تاکید کرد و این طرح را مجموعه‌ای از اطلاعات فنی و مهندسی و اطلاعات فرهنگی یاد کرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.