مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان زنجان گفت:هنرمند مسگری زنجانی برنده مسابقه بزرگ میدون شبکه ۳ صدا و سیما شد.

مسابقه میدونبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان زنجان گفت: برنامه میدون، مسابقه ی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کار‌های برتر نوپا، طراحی شده و با حضور ۵ داور متخصص و فعال در حوزه کسب و کار برگزار می شود.
 
ارجند افزود:مجتبی سلیمی ۳۵ ساله جوان کارآفرین، اهل استان زنجان و تولید کننده صنایع دستی مسی  توانست برنده  این مسابقه شود  و این هنر مند ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از صندوق کارآفرینی امید دریافت خواهد کرد.

ارجمند خاطرنشان کرد: مواد اولیه بکار رفته در واحد تولیدی مس در زنجان از داخل کشور تامین می‌شود. این برنامه فرصتی عالی برای مطرح کردن ایده‌های جدید کسب و کار و جذب سرمایه برای صنعتگران زنجانی است و امیدواریم که شاهد هنرمندان صنایع دستی بیشتری در این برنامه باشیم.
 
مسگری حرفه‌ای است که در آن هنرمند به وسیله‌ی چکش و آلاتی دیگر ظروفی مثل قابلمه، پارچ، لگن و… می‌سازد.
 
تحقیقات نشان داده که از حدود ۵۰۰۰ سال پیش تاکنون این هنر وجود داشته است و در حال حاضر در شهرستان‌های زنجان رونق بیشتری دارد. 
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.