مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان زنجان از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای احداث اقامتگاه های بوم گردی در زنجان با همکاری صندوق کار آفرینی امید خبر داد.

تسهیلات بوم گردیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی زنجان و صندوق کار آفرینی امید، تسهیلات بوم گردی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری به روستائیان در قالب طرح­های اشتغالزایی روستایی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه جلسه توافق همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی زنجان و صندوق کارآفرینی امید، مبنی بر بررسی مسائل، مشکلات و پیشنهاد‌های احتمالی در زمینه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به فعالان حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی تشکیل شد،گفت: از احداث و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان زنجان در قالب طرح‌های اشتغالزایی روستایی حمایت خواهد شد.

ارجمند ادامه داد: فراهم کردن زمینه پیشرفت و رفع مسائل و مشکلات اقامتگاه‌های بوم گردی و جمع آوری نظر‌ها و پیشنهاد‌ها به منظور بهبود وضعیت از هدف‌ها و راهبرد‌های این تفاهم نامه است.
 
او خاطر نشان کرد: توجه به این حوزه علاوه بر اشتغالزایی برای مردم بومی، سبب جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا‌ها به شهر می‌شود و  حفظ، مرمت و احیای بنا‌های تاریخی در روستا‌های هدف گردشگری باید با توجه به حفظ اصالت و فرهنگ روستا انجام گیرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.