کلنگ ساخت پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۳ زهکلوت رودبارجنوب صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین به زمین خورد.

کلنگ ساخت پروژه سیلاب زهکلوت به زمین خوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  کلنگ ساخت پروژه پخش سیلاب سایت شماره ۳ زهکلوت رودبارجنوب با حضور جمعی از مسئولین امروز به زمین خورد.

آیت الهی موسوی معاون استاندار کرمان در حاشیه این مراسم به نقش مهم پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

او افزود: پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر مهار سیلاب، در استحصال و ذخیره منابع آبی این منطقه بسیار تاثیرگذار است همچنین می‌توانیم با شتاب بخشیدن در تکمیل و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان گامی بلند و موثر برداریم.

همچنین در این مراسم احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: در همین راستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

او افزود:مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

احمدی با اعلام اینکه سایت ۳ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز زهکلوت که شامل عملیات پخش سیلاب خاکی به حجم ۸۸۱۰۷ متر مکعب همچنین سرریز سنگی ملاتی به حجم ۱۶۲۸ مترمکعب است بیان کرد:

میزان اعتبار مصوب این پروژه بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هدف از اجرای این پروژه را کاهش خطر بروز سیلاب ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبدهی قنوات و چشمه‌ها، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و جلوگیری از فرسایش خاک دانست.

احمدی گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۴۲ حوزه آبخیز در حال اجرا و بهره برداری می‌باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار