رئیس حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی کرمان با بیان اینکه ۴۳۰ خانوار در شهرستان‌های فهرج و رابر امسال از طرح انرژی‌های نو بهره بردند، گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در شمال استان توزیع شده است.

نسرین فرامرزپور، رئیس اداره حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با بیان اینکه طرح جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های نو به جای هیزم و بوته در اداره کل منابع طبیعی شمال استان کرمان در حال اجرا است، گفت: با جا نمایی سکونت گاه‌های روستایی و جامعه عشایری توانستیم خودمان را به هدف اجرای طرح نزدیک کنیم.

او با بیان اینکه در این جوامع روستایی و سکونتگاه‌های عشایری، افراد برای مصارف شخصی، مثل استحمام، پخت و پز و تهیه نان از جنگل‌های استان یا پوشش‌های مرتعی استفاده می‌کنند، افزود: با اجرای این طرح از سوی منابع طبیعی علاوه بر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم، توانستیم انرژی‌های نو را به جای هیزم و بوته قرار بدهیم و از قطع درختان جلوگیری به عمل آوریم.

فرامرزپور با بیان اینکه این طرح را براساس سیاست‌های سازمان از سال‌های قبل اجرایی کردیم، بیان داشت: طرح انرژی‌های نو در استان کرمان از سال ۹۷ به همت اداره حفاظت منابع طبیعی استان کرمان به صورت پایلوت در شهرستان رابر انجام شد.

او تصریح کرد: در سال ۹۹ طرح جانمایی سکونت گاه‌های عشایری در شهرستان‌های رابر و فهرج که فاقد لوله کشی گاز بوده اند، انجام شده است که براساس این طرح توانستیم، ۴۳۰ خانوار را با توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی پوشش بدهیم که با اجرای این طرح از تخریب و سوزاندن حدود ۳۰۰ تن چوب و هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شمال استان جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی که ۷۰۰ خانوار را پوشش می‌دهد، در سطح شمال استان توزیع کردیم، گفت: امسال تاکنون قریب به ۳۰ دستگاه آبگرمکن‌های خورشیدی توزیع کرده ایم و قرار است در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال ۵۰ عدد دیگر نیز به آن‌ها اضافه کنیم.

او تصریح کرد: انرژی‌های نو که به صورت آبگرمکن‌های خورشیدی، تنور‌های گازی و اجاق گاز براساس نیاز سکونت گاه‌های روستایی و عشایری توزیع می‌شود، تا پایان سال ادامه دارد و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار