معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۳۰ خانوار در روستا‌ها و مناطق عشایر‌ی از طرح جایگزینی انرژی‌های نو به جای سوخت فسیلی بهره برده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا ابوالحسنی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در مراسم توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و تنور‌های گازی برای روستانشینان حاشیه جنگل‌ها گفت: به منظور جلوگیری از برداشت هیزم از جنگل‌های شمال استان و حفاظت از آن‌ها، طرح جایگزینی انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با قوت در حال انجام است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۳۰ خانوار در روستا‌ها و مناطق عشایر‌ی، تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که بر اساس آن، ۲۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های شهرستان‌های رابر و فهرج نصب شده و بیش از ۹۰ دستگاه تنور گازی به همراه سیلندر‌های مربوطه نیز در روستا‌های دو شهرستان سیرجان و رفسنجان توزیع خواهد شد.

ابوالحسنی تصریح کرد: این روستا‌ها در مجاورت جنگل‌های ایرانی، تورانی با پوشش بنه، بادام کوهی، ارژن، کیکم و نیز خلیج عمانی با پوشش کهور، گز، کنار و کهورک واقع شده اند.

او پیش بینی کرد: با اجرای این طرح از برداشت حدود ۳۰۰ تن هیزم و تخریب بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار جنگل جلوگیری شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار