رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: کم آبی و خشک شدن برخی چشمه ها، شالی کاران مناطق شیخ حسین، بلدان و موگر چرام را نگران کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، صفر پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: با توجه به خشکسالی چند ساله اخیر که موجب خشک شدن برخی از چشمه‌ها و رودخانه‌های فصلی شد بر اساس دستورالعمل‌ها مقرر شد به غیر از مناطق شمالی کشور، کشت برنج در سایر مناطق انجام نشود که منطقه شیخ حسین، بلدان و موگر نیز شامل این دستورالعمل می‌شود.

صفر پور با بیان اینکه چشمه‌های این مناطق فصلی است، افزود: با توجه به بارش خوب کشاورزان از پارسال شروع به کشت برنج کردند، اما امسال میزان بارش‌ها ۵۰۰ میلی متر بود و ما به کشاورزان توصیه کردیم و به صورت مکتوب به دهیاران نیز اعلام کردیم که با توجه به فصلی بودن چشمه‌های این مناطق از کشت برنج خودداری کنند.

او با بیان اینکه امسال کشاوزان میزان این کشت را نیز افزایش دادند، اما به دلیل خشک شدن چشمه‌ها طبق پیش بینی‌ها با مشکل روربرو شدند گفت: در همین خصوص دو حلقه چاهی که در منطقه شیخ حسین وجود دارد با همکاری بخشدار، دهیاران و امور آب منطقه‌ای، آب این چاه‌ها را به کانال‌های آب هدایت کردیم و مقداری لوله و چند دستگاه موتور پمپ نیز در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

صفر پور با بیان اینکه تاکید شده است که کشاورزان در سال‌های آینده به کشت برنج اقدام نکنند، زیرا چشمه‌های این مناطق در مرداد ماه تقریبا خشک می‌شوند و توانایی تامین آب شالیزار‌ها را ندارد، افزود: کسانی که می‌خواهند در این مناطق برنج کشت کنند فقط به کشت بهاره اقدام کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.