جلسه نویسندگان ارتش جهت تهیه مقالات دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ ستاد جعفر غلام نژاد نماینده فرماندهی ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس در جلسه نویسندگان ارتش جهت تهیه مقالات دانشنامه دفاع مقدس ارتش در استان، با اشاره به اینکه استان فارس با توجه به وسعت و جمعیت در دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشته است، افزود: آمار رزمندگان، شهداء، جانبازان  و آزادگان مؤید آن است.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دانشنامه دفاع مقدس، گفت: استان فارس و شهر شیراز قطب علمی (فرهنگی) و نظامی ایران است و خوشبختانه تاکنون توانسته ایم تمامی عناوین مقالات دانشنامه با متخصصین و صاحب نظران استخراج و به تصویب برسانیم.

سرهنگ غلام نژاد ادامه داد: در حوزه شهدای شاخص ۳۸۱ نفر و در گروه نظامی ۲۶۶ یگان نظامی و در گروه جغرافیا به تعداد ۲۱۱ منطقه مشخص که جمع این موارد ۸۵۸ عنوان مقاله است.

او هدف از گردهمایی نویسندگان را، توجه به چهارچوب مقالات شهدا، گروه نظامی و جغرافیایی و گروه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بر توجه به معیار ارزیابی و فرایند تولید مقالات تأکید کرد.

نماینده فرماندهی ارشد آجا در تدوین دانشنامه دفاع مقدس فارس گفت: نویسندگان در حوزه نظامی و جغرافیا از صاحب نظران و پیشکسوتان فرهیخته دفاع مقدس هستند.

سرهنگ غلام نژاد اظهار کرد: این مقالات بایستی برابر شیوه نامه و فرمت استاندارد از نظر کمی و کیفی تهیه شود تا به هدف اصلی دانشنامه که همان ارائه محتوایی ارزش‌های دفاع مقدس از جمله احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری، انتقال علوم و معارف دفاع مقدس که قابل استفاده برای پژوهشگران-مستندسازان تاریخ نگاران دفاع مقدس همچنین اساتید و دانشجویان درس دفاع مقدس و مردم فرهیخته فارس و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

او عنوان کرد: در این دانشنامه نقش و عملکرد یگان‌های ارتش از جمله تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۳۷ زرهی شیراز – پایگاه هوایی شهید دوران، گروه پدافند هوایی-مرکز آموزش پیاده و زرهی و پشتیبانی منطقه ۲ و شهدای نیروی دریایی و هوانیروز در استان فارس به خوبی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.