رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در بخش کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط تسهیلات بانکی و مابقی توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه پارسال شاهد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بخش کشاورزی استان بودیم، گفت : ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات ارزان قیمت و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل بخش خصوصی سرمایه گذاری داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بااشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی افزود: ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه آنقدر زیاد است که علاوه برتامین نیاز داخلی استان، محصولاتی را هم به خارج از استان و کشور صادر می‌کند.

حاتمی ادامه داد: بخش کشاورزی استان این توان را دارد که مشکل بیکاری استان را حل کند.

او بااشاره به درنظر گرفتن مشوق‌های گوناگون برای سرمایه‌گذاران این حوزه در کرمانشاه، گفت: یکی از آن‌ها معافیت در پرداخت عوارض گمرکی برای محصولات تولیدی صادراتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: یکی دیگر از مشوق‌های درنظر گرفته شده واگذاری اراضی ملی به طرح‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و غیرکشاورزی به همراه صدور مجوز‌های لازم در حداقل زمان ممکن است.

حاتمی ادامه داد: معافیت طرح‌های کشاورزی و صنایع مرتبط با آن از پرداخت سهم بیمه کارفرما، عوارض و مالیات و حمایت مالی و معرفی مجریان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت (یارانه دار) به بانک‌ها از دیگر مشوق هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، ارایه مشاوره رایگان به سرمایه گذاران برای انتخاب نوع فعالیت، محل اجرای طرح، کسب مجوز فعالیت، ارایه اطلاعات کارشناسی و راهنمایی در زمینه بازاریابی و فروش را از دیگر مشوق‌های درنظر گرفته شده عنوان کرد.

حاتمی افزود: استان کرمانشاه ۲.۵ میلیون هکتار وسعت و بیش از ۹۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی در این استان قابلیت تولید دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن ۱۱ اقلیم و ۲ برابر متوسط کشوری بارندگی، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد.

حاتمی با اشاره به در دست اجرا بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان، گفت: اجرای این برنامه از سال گذشته شروع شده و سال گذشته از حیث اجرا جلوتر از برنامه بودیم که مایه سرافرازی است.

او افزود: امیدوارم برنامه توسعه سه ساله بخش کشاورزی بتواند زمینه ساز توسعه بخش کشاورزی استان شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.