امام جمعه کرمان گفت: امسال پذیرایی های محرم به صورت متمرکز انجام نمی شود؛ ولی مردم می توانند پذیرایی های خود را داشته باشند و نحوه انجام هم در اطلاعیه ستاد ملی کرونا مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: دغدغه جدی مردم در این روزها بحث ایام محرم است زیرا هر سال بسیار باشکوه برگزار می شد؛ اما امسال با توجه به شرایط کرونایی چه کاری در رابطه با مجالس امام حسین( ع) ،نذر ، نذورات و پذیرایی  باید انجام داد؟

او درباره دغدغه اول مردم بیان داشت: همان جور که مسئولان کشور به خصوص ستاد ملی مبارزه با کرونا رسما اعلام کردند، مراسم مثل سال های قبل برگزار می شود؛ البته با حفظ ضوابط و شرایطی که در سلامت مردم رعایت آن تاثیر دارد و به زودی اطلاعیه اش به صورت رسمی پخش خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در موضوع عزاداری ها دارد، تجربه جدیدی اتفاق می افتد، به مردم توصیه کرد: مردم ضمن اینکه باید عزاداری ها را جدی پیگیری کنند؛ اما به لحاظ شرعی و اخلاقی، همه موظف هستیم، مسائلی را که در سلامت مردم تاثیر دارد رعایت کنیم که ان شاء الله مردم ما رعایت می کنند.

او گفت: مردم هر ساله در مراسم سیدالشهدا( ع) نذوراتی داشتند و پذیرایی می کردند؛ اما امسال این پذیرایی ها به صورت متمرکز انجام نمی شود؛ ولی مردم می توانند پذیرایی های خود را داشته باشند و نحوه پذیرایی ها هم در اطلاعیه ستاد ملی کرونا مشخص می شود.

امام جمعه کرمان گفت: بانیان به جای پخش متمرکز نذورات خود می توانند، نذورات را در خانه های مردم توزیع کنند، همانند برخی از مکان ها که رسم هم هست و بعضی از نزدیکان مردم در خانه ها توزیع می کنند، امسال این بخش را پررنگ تر کنند تا ما تمرکز را به صورتی که همه سر سفره امام حسین( ع) بشینند ،اجرا کنیم.

او درباره مراسم هایی که اوقاف داشته یا وقفیاتی که برای برخی از مکان ها بوده است، تصریح کرد: آن ها دو بخش هستند که در یک بخش آن، نیت واقف این است که خود روضه خوانی ها برگزار شود که الآن انجام می شود و ما مشکلی نداریم و بخشی از نذورات است که به اهالی یک مکان خاصی داده شوند و آن ها هم می توانند به صورت متمرکز، غذایشان را توزیع کنند و یا می توانند در اختیار همان افراد قرار بدهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.