معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت: هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی و بر اساس بسته تحولی ارسالی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی جدید، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی، بهبود سلامتی و افزایش توانمندی جسمی و حرکتی و کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های غیرواگیر را از اهداف این طرح ذکر کرد و گفت: ترویج سبک زندگی فعال، سالم و ترغیب دانش آموزان به داشتن وزن متناسب از دیگر اهداف این طرح است.

او با بیان اینکه اجرای این طرح در کُل مدارس استان و همکاری کامل کادر آموزشی و مدیریتی مدارس، مراقبان سلامت و دبیران ورزشی و همراهی والدین دانش‌آموزان را لازم دانست و گفت: ارتقاء سطح آگاهی و دانش افراد به‌ویژه مدیران، معلمان، والدین و دانش آموزان و مشارکت آن‌ها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اضافه‌وزن و چاقی دانش آموزان دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس در مورد روند زمانی اجرای این طرح، گفت: شروع این پروژه و سنجش اولیه هم‌زمان با هفته تربیت‌بدنی در مدارس استان آغاز می‌شود و سنجش ثانویه در اسفندماه و اختتامیه آن نیز در هفته سلامت برگزار می‌شود.

قهرمانی گفت: پیش‌بینی‌های لازم در شرایط کرونا و وضعیت‌های مختلف بازگشایی مدرسه از طرف ستاد ملی کرونا اعلام‌شده که در صورت عدم حضور دانش آموزان، آموزگار و دبیر مربوطه، مسئول پیگیری نحوه تغذیه و فعالیت بدنی دانش آموزان است.

او گفت: در این روند نیز سنجش قد و وزن دانش آموزان توسط والدین انجام‌شده و برای آموزگار مربوطه ارسال می‌شود و مشاوره تخصصی نیز توسط دبیران تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت انجام می‌پذیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس همچنین بر برنامه‌ریزی منسجم جهت آموزش آموزگاران و دبیران از طریق شبکه شاد تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.