سرهنگ عزیز خانی خبر داد؛

برلیانس سواری دزد‌ها پس از سرقت گاوصندوق جواهرات/ ۵ سارق در اسلامشهر دستگیر شدند

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۵ نفره سارقان منزل در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اوایل بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۱ ابوذر تشکیل و با دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، سوم بهمن ماه برای رفتن به محل کار منزل خود را در خیابان فلاح ترک کردم و ساعت ۷ بعد از ظهر پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب درب ورودی وارد منزل شده و گاوصندوق حاوی طلاجات و دلار به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را به سرقت برده‌اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بیان داشت: با وصول پرونده کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی محل و پایش جغرافیای محدوده وقوع جرم راهی محل سرقت شدند و متوجه شدند سارقان که تعداد آن‌ها ۵ نفر بوده توسط یکی از همسایگان مشاهده شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد پس از تهدید شاهد با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودوری ۴۰۵ که پلاک آن کاملا مخدوش و ناخوانا بوده از صحنه سرقت گریخته اند.

این مقام انتظامی گفت: سرنخ‌های صحنه سرقت و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود یکی از بستگان مال باخته به نام وحید در سرقت نقش داشته است که برای اثبات فرضیه و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضایی وی بیست و هشتم تیرماه احضار شد که به مشارکت خود در سرقت اقرار کرد.

وی افزود: وحید اعلام داشت، از نگهداری طلاجات و دلار در منزل مال باخته مطلع بودم و از طرفی می‌دانستم در زمان سرقت مال باخته و اعضای خانواده حضور ندارند که با هماهنگی برادرم به نام حمید و سه نفر دیگر به نام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار ساکن در اسلامشهر هستند، سرقت از منزل مال باخته را مرتکب شده و پس از انتقال گاوصندوق به بیابان‌های اطراف اسلامشهر و تخریب آن پول و طلاجات را بین خودمان تقسیم کردیم.

کارآگاه عزیزخانی افزود: با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر اعزام شدند و حمید را دستگیر کردند و یک دستگاه خودروی ۲۰۶ تحت تصرف وی که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود نیز توقیف کردند.

وی در ادامه گفت: در ادامه اقدامات پلیسی چند روزه در بیست و نهم تیرماه سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی شدند و در حالی که قصد درگیری با ماموران و فرار را داشتند، با شلیک تیر هوایی و هوشیاری کارآگاهان دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف می‌شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: شناسایی مالخران و جرایم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضایی در اختیار این پایگاه هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانایی رمز امنیت
۲۳:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
دستگیری سارقین فایده ای نداره چون سرقت قدیمی ترین جرم تاریخ هستش و قابل ریشه کنی نیست در حالیکه با توجه باینکه درب، بالکن و پنجره ها، معابر ورودی هستند که سارقین استفاده میکنند، میشه با اطلاع رسانی این مهم که درب یا حفاظ ضد سرقت وجود خارجی نداره چون سارقین اصلا به جنس درب و حفاظ کاری ندارند و فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند، به جامعه آموزش داد که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین، قفل ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پاسیو، بالکن و پنجره ها نصب کنند که حتی اگر دزدان تا پشت در و پنجره ها هم رسیدن، به هیچچچچچچچ روشی نتونن وارد بشن که یقینا اگر جامعه متوجه این نکته کلیدی بشه، به شدت از سرقتها کاسته خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
واقعا که نفست حق. خیلی عالی گفتی. دمت گرم
آخرین اخبار