استاندار یزد گفت: نماز جمعه پیوند دهنده‌ی افراد مختلف در جامعه است و نقش بارزی در همدلی‌ها و همفکری‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد علی طالبی استاندار یزد  در مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ضمن قدردانی از زحمات هشت ساله حجت الاسلام شریفی، گفت: مجموعه استانداری و مدیران استان شاهد هماهنگی و تعامل خوب در موضوعات مختلف بوده است.

او افزود: نتیجه‌ی تعامل و هماهنگی با مجموعه شورای سیاست گذاری استان کاهش چالش‌ها و تنش‌ها شد، با هماهنگی، همفکری و هم اندیشی در مسائل استان، شاهد عبور از مشکلات و موانع بودیم.

طالبی اظهار داشت: در جلسات متعدد از جامعه روحانیت استان تشکر کرده‌ام و احساس می‌کنم بهترین همراهی و همکاری از طرف این عزیزان در مباحث کرونا شاهد بوده‌ایم، خیلی از تصمیماتی که در استان گرفته شد و در کشور الگو گشت با هماهنگی و همکاری روحانیون و ائمه جمعه بود.

استاندار یزد تصریح کرد: همگامی، هدایت و رهنمود‌هایی آیت الله ناصری در این راه بسیار موثر بود و سعی کردیم در مسائل گوناگون و کرونا از نظرات بزرگان استفاده کرده‌ایم.

طالبی ادامه داد: امروز ارتباط خوبی بین ائمه جمعه شهرستان با فرمانداران برقرار است و با وجود پیچیده‌ترین مشکلات بهترین شرایط را داریم، در بدترین شرایط معیشتی و اقتصادی، بهترین همکاری و تعامل را با روحانیت داریم.

او عنوان کرد: یزد می‌تواند به عنوان یک الگویی از تعاملات خوب و سازنده بین ائمه جمعه و مدیران دستگاه در کشور معرفی شود، برخی خط کشی‌های مصنوعی در کشور و جداکردن مردم از مسئولین به نظام و کار‌ها ضربه می‌زند.

استاندار یزد گفت: اگر ائمه جمعه و مسئولان خودشان را از مردم بدانند و در متن مردم باشند، مردمی شدن نهاد‌ها سبب شده کار‌ها بهتر انجام شود، با این دیدگاه می‌توانیم در کنار هم مسائل را مدیریت کنیم ک در کشور الگو باشیم.

طالبی ضمن تبریک به حجت السلام نجم‌الهدی ابراز امیدواری کرد که ایشان بتوانند این مسیر را به خوبی ادامه بدهند و نقش بارزی در تقویت همدلی‌ها، همراهی‌ها و ارتقاء جایگاه نماز جمعه به عنوان پیوند دهنده افراد مختلف در جامعه باشند.

او اظهار داشت: اگر از دستاورد انقلاب و ظرفیت نماز جمعه برای پرداختن به مسائل مهم روز جامعه استفاده کنیم، نماز جمعه می‌تواند نقش هدایتگری خود را برای مردم ایفا کند.

استاندار یزد گفت: پیرو فرمایش حضرت آقا و ستاد ملی کرونا، پس از برگزاری جلسات متعدد در کمیته‌های مختلف دستورالعملی تنظیم شد که برای برگزاری مراسم محرم ابلاغ می‌شود، نقش محوری برای اجرای مصوبات و راهبری این موضوع به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده‌است.

طالبی عنوان کرد: هر تصمیمی که کارگروه عزاداری در این خصوص داشته باشد همه موظف هستند آن را اجرا کنند، با هماهنگی و تعامل در استان محرم خوبی را با توجه به ابعاد سلامت جامعه داشته باشیم.

او با اشاره به نگرانی‌هایی که از عزاداری‌های یزد در سطح کشور وجود دارد ادامه داد: با همراهی همه ان‌شالله بتوانیم این نگرانی‌های سطح ملی را برطرف کنیم و عزاداری‌های خوبی با شرایط کنونی داشته باشیم و بیشتر از فضای مجازی بهره ببریم.

انتهای پیاام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.