مردم دهستان ایثار، فرهنگ صلح و سازش را گسترش دادند

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: ۶۰ درصد از پرونده‌های مطروحه در دهستان ایثار به سازش ختم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد زحمتکش  رئیس حوزه قضایی بخش مروست در دیدار با مردم دهستان ایثار با اشاره به طرح اصلاح ذات‌البین در پرونده‌ها، گفت: ۶۰ درصد از پرونده‌های مطروحه در دهستان ایثار به سازش ختم شد.

او افزود: آگاهی مردم نسبت به قوانین حقوقی و قضایی بسیاری از مشکلات را تشدید می‌کند و برخی مشکلات مردمی به دلیل  آگاه نبودن نسبت به موضوعاتی است که در آن وارد شده اند و بدون آگاهی به دنبال نتیجه هستند.

 زحمتکش اظهار داشت: اینگونه دیدار‌ها باعث شده است تا مردم نسبت به مسائل حقوقی و برخی بزه‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، آشنا شوند و در جامعه خود مورد آسیب قرار نگیرند این ملاقات‌های چهره به چهره مورد استقبال و باعث دلگرمی، ایجاد رضایت و خرسندی مردم می‌شود.

او تصریح کرد: بیشتر پرونده‌های ورودی با صبر و گذشت حل و پرونده سازی علیه یکدیگر، سبب افزایش اختلافات و کینه ورزی می‌شود.

 رئیس حوزه قضایی بخش مروست  با بیان اینکه صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: در واقع هدف اولیه همه ما به عنوان عضوی از جامعه این است که برای اصلاح جامعه تلاش کنیم، زیرا هم ثواب اخروی و هم آثار مادی و دنیوی فراوانی دارد.

زحمتکش افزود: عدالت خواهی و اجرای عدالت از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف دستگاه قضایی است.

او با بیان اهمیت و ضرورت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مبتلابه در بخش مروست و توابع آن، گفت: باید برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم گام برداشت چراکه بسیاری از مسائل خانوادگی، اختلافات در حوزه کشاورزی و معاملات، از اعتماد بی جا به افراد ناشناس و کم دقتی در انعقاد قرارداد‌ها و آسیب‌های موجود در فضای مجازی نشأت می‌گیرد.

در این دیدار کلیه پرونده‌های مطروحه جاری دادگاه و همچنین در اجرا‌های احکام مرتبط با اهالی ساکن دهستان ایثار با رویکرد صلح و سازش و فصل خصومت بین طرفین دعوی با روحیه جهادی و انقلابی، مورد رسیدگی قرار گرفت تا حتی المقدور طی نمودن مسافت ۷۰ کیلومتری تا محل دادگاه عمومی مروست مرتفع گردد که نتیجه این دیدار، به سازش ختم شدن ۶۰ درصد پرونده‌های مطروحه فوق الذکر بوده و در سایر موارد هم دستورات قضایی صادر شد.

دهستان ایثار یکی از توابع شهر مروست در استان یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار