رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: عملیات تعیین حریم و عرصه تپه تاریخی گوگ‌تپه شهرستان مهاباد آغاز شد.

غلامرضا عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: عملیات تعیین حریم و عرصه تپه تاریخی گوگ‌تپه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

او با اعلام اینکه هدف از انجام عملیات تعیین حریم و عرصه جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این محدوده است، افزود: به علت گسترش شهرستان مهاباد و تخریب آثار تاریخی توسط برخی از عوامل انسانی و توسعه شهری بررسی و ثبت عرصه و حریم محوطه یاد شده در جهت شناسایی و ثبت دوره‌های معماری و استقرار آن در زمینه‌سازی برای کاوش‌های گسترده در دستور کار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد عنوان کرد: همزمان با تعیین حریم گوگ‌تپه، تعیین حریم تپه محمودکان نیز در حال انجام است.

عبده تصریح کرد: همچنین در سال جاری عملیات تعیین حریم بنا‌های تاریخی مانند حمام لج،  مسجد سویناس،  صخره دره هنجیران و ساختمان رحیم‌زاده انجام خواهد شد.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.