رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: اشیای تاریخی دوره عصر آهن به موزه مردم‌شناسی مهاباد انتقال داده شد.

غلامرضا عبده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، ۵ قلم شی تاریخی به موزه مردم شناسی مهاباد که مربوط به دوره عصر آهن بود، انتقال داده شد.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه این اشیای تاریخی برای حفاظت و نگهداری مناسب به موزه مردم‌شناسی این شهرستان منتقل شد، افزود: اشیای مذکور شامل ۴ عدد ظرف سفالی خاکستری و آجری در اندازه‌های مختلف و یک عدد سنجاق سر زنانه است.


بیشتر بخوانید


عبده با بیان اینکه این اشیا از نظر قدمت مربوط به عصر آهن II و III بودند، اذعان کرد: پس از تماس یکی از شهروندان با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد مبنی بر کشف اشیای قدیمی از حیاط یک خانه روستایی، نیرو‌های یگان حفاظت برای بررسی صحت و سقم این خبر به محل اعزام شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد یادآور شد: موزه مهاباد همواره شاهد این اقدامات فرهنگی بوده و از نظر اشیا اهدایی در نوع خود بی نظیر است.

موزه مهاباد دارای یکهزار و ۱۸۷ اثر تاریخی می‌باشد؛ تاکنون ۱۵ موزه در زمینه‌های باستان شناسی، مردم شناسی، تاریخ طبیعی، ساعت و سایر موزه‌ها در استان پذیرای علاقه‌مندان بوده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.