معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های آموزشی منعطف برای سال تحصیلی جدید در کشور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای پروژه مهر در اردبیل با اشاره به شرایط آموزش و پرورش در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: برنامه‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید و در شرایط موجود برای سه وضعیت سفید، زرد و قرمز بصورت منعطف طراحی شده است.

او با تشکر از صدا و سیما به جهت مشارکت فعال با آموزش و پرورش افزود: صدا و سیما نهادی است که می‌تواند در این موقعیت امید را به جامعه تزریق کند و اعتماد را در بین آحاد جامعه برای شروع مهری متفاوت ایجاد نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پروژه مهر پروژه بزرگی است که با محوریت آموزش و پرورش اجرا می‌شود و همه دستگاه‌ها در آن مشارکت دارند.

کاظمی با عنوان اینکه پروژه مهر نماد پویایی و تحرک جامعه است، بیان کرد: پروژه مهر می‌تواند امید‌های مختلفی را در جامعه زنده کند و تحرک و پویایی را بدان باز گرداند.

او با اشاره به مصوبه مدیریت کرونا کشور مبنی بر شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه گفت: استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که فعالیت‌های خوبی در زمینه پروژه مهر و بازگشایی مدارس در آن صورت گرفته و اقدامات و نوآوری خوبی برای آغاز مهری متفاوت از سال‌های قبل، انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با عنوان اینکه مردم جامعه باید آمادگی لازم برای زندگی در شرایط کنونی را داشته باشند، بیان داشت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا این اطمینان را در اولیا بوجود آورد که سال تحصیلی جدید در موعد مقرر و با ارائه خدمات آموزشی با کیفیت عالی آغاز خواهد شد.

کاظمی در ادامه به تامین امنیت و سلامت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی منعطف برای وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز طراحی شده است تا خللی در برنامه‌های تعلیم و تربیت بوجود نیاید.

او در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در فضای مجازی بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری را برای توسعه آموزش و پرورش با کیفیت را آماده کرده ایم.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، شرایط موجود به عنوان بهترین فرصتی است که می‌توانیم از آن برای تحولات ارزشمند در فضای تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.