مدیر کل زندان‌های گیلان گفت: ۶۷ نفر از کادر بهداشت و درمان برای اجرای استاندارد‌های بهداشتی با زندان‌های گیلان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رضا محمدی اصل، مدیر کل زندان‌های گیلان در بازدید از زندان‌های تالش، حویق و آستارا با بیان اینکه نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در زندان‌ها  به دلیل داشتن زندگی گروهی در اولویت قرار دارد ، گفت: رعایت این موارد در زندان‌ها برای سلامت جسم، روح و روان افراد مستقیما تاثیر به سزایی دارد.

او با  اشاره به فعالیت واحد بهداشت و درمان  در زندان‌های گیلان افزود:  ۶۷ نفر نیروی متخصص، پزشک، دندانپزشک، پرستار، بهیار، روانشناس و کارشناس در رشته‌های بهداشت، علوم آزمایشگاهی و تغذیه  در زندان‌های گیلان فعالیت دارند و حضور مداوم کارکنان بهداشت ودرمان در بهداری زندان‌ها به گونه ایی است که تمامی زندانیان جدید الورود مورد معاینات دقیق قرار گرفته و در پرونده آنان ثبت می‌شود و در صورت نیاز مورد مراقبت‌های مناسب پزشکی، رواندرمانی و مشاوره از سوی افرد متخصص قرار می‌گیرند.

مدیر کل زندان‌های گیلان ، استاندارد‌های بهداشتی برای همه زندانیان  زن و مرد را برابر استاندارد‌های مشخص شده اعلام کرد و گفت: در  مدت تحمل کیفر برای تشخیص، رسیدگی و پیگیری بیماری‌های خاص پزشک در دسترس زندانی بوده و وسایل بهداشتی و دارو‌های عمومی و خاص نیز از طریق زندان مهیا می‌ شود.

محمدی اصل ، در خصوص تغذیه زندانیان و توجه ویژه در این مقوله برای مددجویان در حال تحمل کیفر، افزود: علاوه بر برنامه غذایی فصلی که پخت می‌ شود میوه‌های فصل نیز جزوء برنامه‌های غذایی آنان قرار دارد و همچنین برای مادران باردار و اطفال شیرخوار نیز برنامه غذایی متنوع تری در نظر گرفته شده است که هیچ گونه مشکلی برای مادر و فرزند او نباشد.

او در پایان با اشاره به اینکه زندان محلی مناسب برای کودکان نیست، تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد محلی امن و آرام برای همه  زندانیان، مخصوصا مادران است که به دور از آسیب‌های روحی و روانی بتوانند دوران تحمل کیفر را بگذرانند و با داشتن برنامه‌های اصلاحی و تربیتی بتوانیم گروه هدف را به آغوش جامعه بر گردانیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.