رئیس کل بانک مرکزی برخی از اقدامات این بانک را برای اصلاح نظام بانکی تشریح کرد.

به گزارش  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت:ساماندهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم، کاهش تصدی سهامداران عمده بر آن بانک ها،کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم براضافه برداشت از بانک مرکزی.

تعیین هیئت سرپرستی برموسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل کردن مشکلات ناترازی آن‌ها و تعیین تکلیف موسسات اعتباری غیر مجاز.

ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال تحقق در مراحل پایانی است.

تدوین و اجرای سیاست گذاری نوین پولی، سازمان دهی اضافه برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هر گونه دریافت اعتبار و اضافه برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.

اصلاح ضوابط تایید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانک ها، با هدف ارتقاء نظام بانک مرکزی و التزام بانک‌ها به افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.

وضع مقررات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری اشخاص، محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری، معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادرات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضاییه و پیگیری کمیته فرا دستگاهی، رسیدگی به مطالبات معوق.


بیشتر بخوانید


اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بانک ها با ترفند های مختلف پول مردم رو به جیب می زننند و به کارمندان خودشون آنقدر پول میدن تا به اصطلاح خودشون چشم و دلشون سیر باشه و دست به خلاف نزنن.
حالا نگاه کنید که در همه این خلاف ها و بدبختی های اقتصادی پای بانک و بانکی ها بازه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اسم ندارن اینا ؟
نکنه مثل برره دشمن فرضی شکستتون داده؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
یعنی الان این مدیرانی که سرکار هستن // کار درستن ؟؟
آخرین اخبار