خزائی پور گفت: مراسم محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو احسن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسن خزایی‌پور فرماندار شهرستان فراهان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ماه محرم این شهرستان گفت: عزاداری محرم امسال در مساجد با یک چهارم ظرفیت عزاداری برگزار خواهد شد.

عزاداری محرم در مساجد با یک چهارم ظرفیت برگزار می‌شود

خزایی‌پور افزود: استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی الزامی است و مساجد و دیگر محل‌های برگزاری عزاداری باید به طور متناوب توسط هیئت امناء ضد عفونی شوند تا خطر ابتلا به بیماری کرونا سلامت عزاداران را تهدید نکند.

او اضافه کرد: باید رهنمود‌های رهبری و توصیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیریم و صیانت از سلامت مردم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، بسیار مهم و خط قرمز مسئولان است.

فرماندار فراهان بیان کرد: باید بر احساسات خود را غلبه کنیم و احساسات نباید موجب انتقال ویروس کرونا شود و امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم مراسم‌های عزاداری باشکوهی برگزار کنیم.

او ادامه داد: سابقه برگزاری مراسم‌های معنوی شب‌های قدر نشان داد اگر همدل بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم می‌توانیم مراسم محرم را به نحو احسن برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان فراهان تصریح کرد: محرم، فرصت خوبی برای بالا بردن سطح ایمان و باور‌های دینی و مذهبی است و باید بتوانیم پیام امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است را به صورت عملی نشان دهیم.

او اظهار کرد: امروز اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر بزرگترین قدرت‌های بیگانه ناشی از تمدن نشات گرفته از قیام عاشورا است.

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان فراهان با حضور خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان، امام جمعه شهرفرمهین و مسئولان هیئات، مداحان و هیئت امنای مساجد در راستای هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در محل فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.