ماموران یگان حفاظت محیط زیست خارگ با توجه به کمبود علوفه در تابستان، به آهوان علوفه می‌رسانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خارگ بیان کرد: در فصل تابستان که علوفه در جزیره کم می‌شود، مامورن این اداره برای برطرف کردن کمبود علوفه در نقاط مختلف جزیره به آهوان علوفه می‌دهند.

حسن فقیه افزود: ماموران به صورت شبانه روزی منطقه رفت و آمد آهوان را بررسی می‌کنند، همچنین آبشخور‌هایی که در نقاط مختلف منطقه ساخته شده را آبگیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او، با تشکر از مجموعه ادارات مستقر در خارگ از جمله بخشداری، شرکت‌های نفتی، بندرو دریانوردی و دریابانی و همه مردم جزیره، از ساکنان این جزیره مرجانی خواست هنگام رانندگی سرعت مطمئن را رعایت کنند و در مکان‌های حساس که تابلوی عبور حیوانات وحشی نصب شده است با احتیاط عبور کنند. همچنین از ریختن پسماند‌ها و سبزی‌هایی مانند کاهو خودداری کنند.

 رئیس پناهگاه حیات وحش خارگ همچنین از همه شهروندان دوستدار محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی آن‌ را به اداره حفاظت محیط زیست، گزارش دهند و یا با شماره ۳۳۸۲۲۳۲۳ ـ ۰۷۷ تماس بگیرند.

پناهگاه حیات وحش خارگ یکی از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است که گونه حمایت شده آهو شاخص‌ترین گونه حیات وحش آن به شمار می‌رود.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر در آب‌های خلیج فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.