غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباط بین دانشگاه و جامعه باید جدی گرفته شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی باید با جامعه ارتباط خوبی برقرار کرده و درصدد رفع مشکلات آن برآید.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیوند جامعه با دانشگاه اظهار کرد: نهاد علم و دانشگاه در دوره جدید به عنوان یک مجموعه‌ای است که تولیدات قابل توجه‌ای را به لحاظ علمی و کاربردی دارد.

او افزود: یکی از شئون و ماموریت‌هایی که برای نهاد دانشگاه لحاظ شده این است که حتما تاثیر گذار باشد و به نوعی باید نسبت به نیاز‌ها و مشکلات در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... حساسیت‌های لازم را داشته باشد و توجه خاص خود را نسبت به این مسائل نشان دهد.

غفاری تصریح کرد: مسائل اجتماعی متوجه دانشگاه است و دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی این تعهد را دارد که نسبت به حل مسائل و مشکلات پیرامون خود در مقیاس‌های محلی، منطقه‌ای و حتی ملی و فراملی واکنش نشان دهد، هزینه‌های آن‌ها را کاهش دهد و ورود لازم به حوزه‌های مختلف جامعه را داشته باشد.

عفاری با بیان اینکه ارتباط و پیوند بین دانشگاه و جامعه باید جدی گرفته شود، تاکید کرد: دانشگاه نمی‌تواند به عنوان نهادی جدا از جامعه باشد، بلکه باید ارتباط خود را حفظ کرده و باید نسبت به مشکلات جامعه حساسیت‌های لازم را داشته باشد و درصدد رفع آن‌ها برآید.

تاکید ارتباط با جامعه در دانشگاه‌های نسل جدید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره ارتباط دانشگاه و جامعه در دانشگاه‌های نسل جدید، گفت: در دانشگاه‌های نسل جدید این تاکید وجود دارد که دانشگاه اهتمام و توجه لازم را برای مسائل و موضوعاتی که در جامعه مطرح است داشته باشد و تحقیقات و پژوهش‌هایی که باید در دانشگاه صورت بگیرد به نوعی مبتنی بر مسائل و نیاز‌های جامعه باشد.

غفاری اضافه کرد: مسئله مداری و پژوهش‌هایی که مرتبط با نیاز‌های جامعه هستند باید در دانشگاه سر و سامان بگیرند تا بتوان از یافته‌ها و نتایج آن‌ها برای اثر گذاری، کاهش مسائل و مشکلات بهره گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان یادآوری کرد: دانشجویان لازم است تا علاوه بر کسب مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های تحصیلی خود به کسب توانایی‌های دیگر اقدام کرده و به این صورت پیوند و ارتباط خوبی با جامعه و مسائل پیرامون آن برقرار کنند تا برای رفع مشکلات ناشی از آن تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار