مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آگاه سازی بیش از ۳۷ هزار نفر با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: برنامه‌های آگاه سازی مردم با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و همزیستی با آن، این جمعیت ۳۷ هزار و ۵۵۱ نفر بهره بردار در سطح استان داشت که این خدمات با مشارکت ۱۱۸۰ نفر/روز عضو جمعیت هلال احمر استان انجام یافته است.

او با بیان اینکه برپایی ۱۲ چادر آموزشی در معابر پرتردد ۱۰ شهرستان استان به منظور تحقق رعایت و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره بیماری انجام شده ادامه داد: این برنامه‌ها با حضور ۳۶۹ نفر/ روز از اعضای جمعیت هلال احمر استان برگزار و ۱۵ هزار و ۷۹۳ نفر بهره بردار داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه با ساماندهی نیرو‌های داوطلب جهت انجام نظارت‌های میدانی با هماهنگی کمیته عالی نظارت و کمیته استانی، نظارت بر ۹۷۳۸ مکان/ روز از پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده انجام شده است، ادامه داد: این نظارت‌ها با حضور ۸۱۱ نفر/ روز از اعضا برگزار شد که ۲۱ هزار و ۷۵۸ نفر بهره بردار داشت.

معبودی با اشاره به اینکه در راستای تولید برنامه‌های آموزشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره بیماری اقدام به تولید ۱۰۰ مورد اینفوگرافیک و انعکاس بیش از هزار و ۲۵۰ مطلب آموزشی از طریق شبکه‌های مجازی نموده است، ادامه داد: این جمعیت علاوه براستفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان در قالب برنامه تلویزیونی _ آموزشی هلال سبلان نسبت به توزیع ۸ هزار و ۸۵ بروشور اقدام و ۹۳ هزار و ۱۳۳ نفر را نیز از طریق شبکه‌های مجازی آموزش داده است.

او با بیان اینکه اعضای داوطلبان، جوانان، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر اردبیل برای آگاه‌سازی مردم از خطرات ویروس کرونا به صورت نمادین راهپیمایی کردند، تصریح کرد: در این راهپیمایی که با فاصله گذاری اجتماعی انجام شد اعضا و پرسنل با در دست داشتن پیام‌هایی مانند «در خانه بمانیم»، «کرونا را با هم شکست می‌دهیم»، «ماسک من از تو محافظت می‌کند و ماسک تو از من»، «رعایت فاصله اجتماعی»، «از تجمعات غیرضروری اجتناب کنیم»، «شستن مکرر دست ها»، «به فکر کادر درمان باشیم»، «کرونا را جدی بگیریم» و ... مسیر راهپیمایی را طی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: اطلاع رسانی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت سیار از طریق بلندگو، اهدای ماسک به کمک خیرین و آموزش چهره به چهره، پشت نویسی خودرو‌ها در راستای پیشگیری از کرونا، تشکیل زنجیره انسانی با هدف آگاهسازی مردم، ضدعفونی اماکن، نصب پیام‌های بهداشتی بر شیشه خودرو‌ها و مغازه‌ها از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این زمینه است.

معبودی با بیان اینکه به منظور آگاه سازی عموم مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و همزیستی با کرونا نظارت بر پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده انجام و چادر‌های جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان اردبیل برپا شد، تصریح کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اماکنی مانند پاساژ‌ها و بازار‌ها حضور یافته و نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.