فرمانده نیروی انتظامی کشور:

پلیس ایران به پلیس هوشمند در منطقه و جهان تبدیل می‌شود

سردار اشتری گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۰۰ به یک پلیس هوشمند در منطقه و جهان تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: تا سال ۱۴۰۰ با هوشمندسازی کامل به یک پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران با تکنولوژی و هوشمند تبدیل خواهد شد.

او هوشمندسازی را از اولویت‌های پلیس دانست و افزود: امروز پلیس با فناوری و تکنولوژی‌های روز و با استفاده از ظرفیت نخبگان خود هوشمندسازی را در دستور کارقرار داده است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه مردم استان پهناور خراسان جنوبی مردمی متدین، ولایی و سختکوش هستند، گفت: مردم این استان با وجود فشار‌های اقتصادی و خشکسالی همیشه در پشتیبانی از نظام و رهبری و حضور در صحنه‌های مختلف پیشتاز هستند.

استاندار خراسان جنوبی هم امنیت را از ارکان حاکمیتی دانست که در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیر بسزایی دارد و افزود: ایران اسلامی از امن‌ترین کشور‌های دنیاست که نقش ناجا در تأمین این امنیت بی بدیل است.

معتمدیان به نقش ناجا از مرز‌ها تا شهر‌ها اشاره کرد و گفت: رویکرد هوشمندانه پلیس باعث اعتماد بیشتر مردم نسبت به این نیرو‌ها شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی مهم و استراتژیک است که طولانی‌ترین مرز را با کشور افغانستان دارد، عنوان کرد: حضور نیروی انتظامی در کنار دیگر نیرو‌های مسلح، امنیتی و دستگاه قضا و همکاری مردم، نظم و آرامش را در استان به ارمغان آورده است.

استاندار به کارنامه درخشان نیروی انتظامی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تلاش‌های شبانه روزی پلیس باعث شده تا خراسان جنوبی از نظر جرایم خشن، سرقت‌های مسلحانه و گرگان گیری در پایین‌ترین سطح در کشور قرار داشته باشد.

او به نقش پلیس در فعالیت‌های اقتصادی هم اشاره کرد و کفت: از ابتدای سال صادرات در خراسان جنوبی به ۳ برابر افزایش یافته که نشان از تلاش نیرو‌های انتظامی و بویژه مرزبانی می‌شود.

فرمانده سابق انتظامی استان هم به افزایش ۶۰۰ درصدی جرایم سایبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: عمده جرایم مسائل مالی بوده است.

سردارشجاع گفت: از اول سال تاکنون ۳۲ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که ۸۰ درصد افزایش کشفیات در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.