معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مرز رسمی باشماق مریوان، رتبه نخست صادرات مواد نفتی در کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در دومین جلسه کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان، گزارشی از عملکرد ۴ ماهه گمرکات استان ارائه شد و در این گزارش وزن مبادلات مرزی (ترانزیت، واردات و صادرات کالا) با ۲۶% رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۵۸۶ تن و ارزش آن ۴۸۶ میلیون دلار با ۱۷% رشد، اعلام شد.

در این جلسه خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق مریوان، رتبه نخست صادرات مواد نفتی کشور را به خود اختصاص داده، تاکید کرد: اجرای طرح ریمی ساماندهی این مرز و تکمیل زیرساخت‌های آن، موجب رونق مبادلات مرزی خواهد شد.

اوخاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که خدمات لازم در مرز ارائه شود لذا باید اصلاحات لازم در مرز انجام و امکانات موجود به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه خواستار تسریع در اجرای مصوبه جلسه قبل شورای ساماندهی مبادلات مرزی در راستای صدور کارت تردد برای تجار و فعالین مرز‌های استان شد و یادآوری کرد: این کارت‌ها می‌تواند در ساماندهی تردد‌ها و جلوگیری از ورود دلالان و متخلفان به داخل محوطه، تاثیرگذار باشد.

در این جلسه همچنین مساله اخذ وجه از رانندگان کامیون و ترانزیت با عنوان ساماندهی نوبت دهی مورد بحث قرار گرفت که جعفری در این خصوص تاکید کرد: اخذ وجه با این عنوان نه تنها مورد تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان قرار ندارد بلکه در شان جمهوری اسلامی هم نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.